em_san
Hej! Jag behöver hjälp med att få några förslag på olika buskar/häckar com jag ska ha i lite blåsigt läge vid havet. Har inget emot att klippa den 2 ggr om året.

Den ska stå frammanför en liten stenmur om det har någon betydelse. Spelar ingen roll om den är utan blommor eller inte. Den totala längden för häcken är ca 9m så jag vill ha en hyffsad billig häck som är ganska snabbväxande då den även ska fungera som ett insynsskydd+skydd mot vinden.
Tidigare har det växt rönnhäck, men den har blivit så gles så vi kommer måsta ta ner den helt och då känns det lika bra att sätta en ny häck än att fylla ut den gamla med nya rönnplantor.

Jo, vill att den ska bli ca 1,5m upp till 2 så länge den går att klippa några decimeter om jag skulle vilja, vill ju forfarande ha kvar utsikten över havet kvar smile.gif Hur lång tid tar det innan häcken/busken blir ca 1-1,5 meter?

Tacksam för alla svar!
pebblelake
Hagtorn....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon