CITAT (Davidoff @ 02-08-2010, 13:30)

Jag har inte gjort det ännu, men tänker inför vintern skaffa ett litet, färdigt bubbelplasttält att ställa in i växthuset. Storleken räcker och det är enkelt att montera ner i vår. En lite dyrare variant finns på WillabGarden.se.
/D
Jag hade ett sånt övervintringsrum från Willab förra året, men jag tyckte det var så bökigt att montera ner det när alla växter stod i vägen. Jag sålde det i våras, för jag har inget tålamod med sådana där stålrör som stommen bestod av. På hösten när jag satte in det, var ju växthuset tomt på växter, så då gick det bra att montera upp det. Då tänkte jag inte på hur det skulle bli när det måste monteras ner igen

CITAT (Fjällroosens @ 02-08-2010, 19:50)

Jag satte bubbelplast i hela mitt växthus i våras då jag hadde tok trängsel inne och behövde få ut plantorna. Nu har jag ju inte så stort växthus utan ett 6,5 kvadrat, men det finns fästen som vi använde där man sätter fast plasten i skenorna så det sitter fast överallt. Blev jättebra. Faktum är att det sitter där fortfarande
Jag kan ta kort om du är intresserad av att se hur det ser ut.
Jag tror nog att det kan vara lite lättare om man bubblar hela växthuset, men det tycker jag blir för dyrt att hålla 5 grader hela vintern. Därför vill jag göra övervintringsdelen lite mindre (ca 4,5 m2). Mitt växthus är 10 m2.
Det svåra, när man inte plastar hela, blir skarvarna på den del av bubbelplasten som "hänger fritt".