Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Eva i Skåne
kyclingfiléer med sötsur sås (burk), grönsaker och bulgur
Eva i Skåne
Idag har vi haft lammstek med tillbehör. Gott!
Dajmtårta till dessert
Bengalow
i morgon, påskafton, skall det bli rostbiff på lamm - något av det bästa vi vet!!! (även om biff tillhör oxköttskategorin...)
Eva i Skåne
Idag blir det varmrökt lax
Anki på Öland
Baconinlindad kycklingfilé fylld med färskost med vitlök och örter, champinjoner stekta i vitlökssmör och så klyftpotatis. Till efterrätt Banoffeepaj - och jisses så god den var smile.gif Kan ju säga att mina barn blev chockade när efterrätten kom fram biggrin.gif jag är inte direkt känd för efterrätter......
Elisabeth-Västkustkolonisten
vi hade lammstek, gjorda efter ett nytt recept. Var jättegott

Och så klart allt annat som hör till
Rosrup
Färsk kyckling i lergryta med diverse grönsaker som mest är till för att bilda fond.
Premiär för den nyinköpta lergrytan är det med smile.gif
Importerad nypotatis till det.

Borde odlat hemma på fönsterkarmen, jag vet tongue.gif
Aqvakul
Lammstek!
Bengalow
När jag för trettiotalet år sedan berättade, att vi skulle ha lammstek, så sade folk "-Blähä! Smakar ju kofta/yllevantar!"
Tänk så folks inställning har ändrats till det bättre!!!
Hoppas att snart get blir lika vanligt. Det smakar ju ännu bättre!
Eva i Skåne
CITAT (Anki på Öland @ 30-03-2013, 19:13) *
Baconinlindad kycklingfilé fylld med färskost med vitlök och örter, champinjoner stekta i vitlökssmör och så klyftpotatis. Till efterrätt Banoffeepaj - och jisses så god den var smile.gif Kan ju säga att mina barn blev chockade när efterrätten kom fram biggrin.gif jag är inte direkt känd för efterrätter......

tummenupp.gif
hattstugan

Rökt vildsvin, ägg, köttbullar, svampomelett, rökt lax, skagenröra. prinskorv och potatis! Sill fanns också för den som vill ha det! Kaffe och kaka!
Motti
Hattstugan !vi måste vara lite sypertwillingar vi har ju ätit samma saker ! Rökt Vildsvin osv !fast vi åt räkomelett ;)och så åt vi min egeninlagda Citron sill som var skitgod :)gravad lax osv .Ska väl skryta lite !jag saltade vårt egna Vildsvin?= skinka och vi rökte det själva också
!
malcolm
Rester av gårdagens kyckling
Eva i Skåne
rester här också, av fredagens lammstek
Rosrup
Lammstek i olja smile.gif
Tyvärr en fryst utländsk variant men det var allt jag hittade idag.
Uggi
Det blir rester från Påskafton, men jag gillar den maten.
gunsta
I kväll ska vi äta laxpudding - memma till efterrätt.
Åsa, mälardalen zon 2
Här blir det lammfärsbiffar + grönsaker, hittade bra pris på svensk färsk lammfärs idag. Åt lammstek igår hos mina föräldrar tror dock inte den var svensk. Brukar dock föredra köpa färskt svenskt lamm framåt hösten för jag vet ju att de lammen som styckas och säljs nu aldrig har fått uppleva utomhusvistelse utan de är födda på hösten och har fått leva inomhus tills de slaktas inför påsk.
malcolm
Hade tänkt göra spagetti och köttfärssås men det sprack, skulle hjort köttfärsbiffar av köttfärsen igår men hade inget ströbröd och så glömde jag köttfärsen framme. Hittade den idag men slängde den så idag blir det hämtpizza.
Aqvakul
Entrecôte med potatisgratäng och bea..
Rosrup
Crepés med köttfärsfyllning och svampinjonstuvning bredvid till dem som vill ha.
Motti
I dag annandag påsk blev de vitlökspäckad Lamstek med rosmarin sås och kokt potatis blomkål smile.gif
Klint
Igår Panäng på Melleruds Thairestaurang

idag falukorv i ugn
EKLO
Idag blev det kycklinglevergryta m kapris - ris till, och en kålsallad.
gunsta
CITAT (EKLO @ 02-04-2013, 21:29) *
Idag blev det kycklinglevergryta m kapris - ris till, och en kålsallad.

Så gott - det måste jag göra snart. För egen del åt vi goda rester och lite nylagat bl a gratinerad rotselleri - och nu mörk choklad.
malcolm
Lasagne eller åtminstone köttfärssås så kanske jag gör lasagne av resterna imorgon.
Aqvakul
Igår blev det härlig femrätters avsmakningsmeny på fantastiska Kin-Long, med anledning av att jag i helgen blir ett år äldre...
malcolm
Då skall jag akta mig för den restaurangen om man blir ett åt äldre där. biggrin.gif
Eva i Skåne
turkisk moussakka, vilket verkar vara samma ingredienser som den grekiska variant vi äter hemma, men enligt dottern är detta inte likadant
Jag har ätit det förr, men minns inte riktigt
hattstugan

Fiskbullar i Hummersås och potatis
malcolm
Spagetti och köttfärssås, skall laga lasagne av resterna imrgon.
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 07-04-2013, 17:23) *
turkisk moussakka, vilket verkar vara samma ingredienser som den grekiska variant vi äter hemma, men enligt dottern är detta inte likadant
Jag har ätit det förr, men minns inte riktigt

Nu kan jag berätta hur det var. Samma ingredienser fast utan sås och ingen ugnsrätt utan tillagad på stekjärnet ocfh serverad med ris och sallad.
Uggi
CITAT (Eva i Skåne @ 08-04-2013, 09:56) *
Nu kan jag berätta hur det var. Samma ingredienser fast utan sås och ingen ugnsrätt utan tillagad på stekjärnet ocfh serverad med ris och sallad.

Smakade det bra? Har du badat?
Eva i Skåne
Det smakade utmärkt Uggi, men jag är en såsvän så om jag ska vara ärlig föredrar jag nog den grekiska varianten (men det säger jag inte högt smile.gif )
Idag har vi ätit "pide". Det gillar jag väldigt mycket.
Det är väldigt tunn pizzadeg som är fylld med valfritt, här var det lök, spenat, ost och kryddor och sen vikt och bakad med sesamfrön på. "kakan" är mindre än 1cm tjock när den är klar, skäres i bitar och ätes ljummen (med fingrarna)
Familjen gör sin fyllning själv och lämnar till pizzabagaren som står för degen och bakningen

(Bad, nej. Vi är inte vid kusten och det är inte heller så varmt idag)
hattstugan

Spaghetti med en röra på bacon , lök, kantareller och grädde/creme fraiche
Eva i Skåne
Jaha, pide var bara lunch smile.gif

Nu har vi ätit yoghurtsoppa, grönsakspytt, sallad och bröd
Klint
Idag blir det grillade kycklingben med ungsbakad potatis.
hattstugan

Äggröra och köttbullar
Eva i Skåne
Ikväll har vi ätit plankstek från krogen.

Vi firar att sonen kom hem igår kväll från sin långresa i Indien och jag från dottern i Turkiet så det fick bli lite lyx smile.gif
hattstugan

Digestivekex och vitlöksost samt ett glas vitt!
Uggi
Frugan åker på en konsert tillsammans med våra döttrar så det blir nog en middag ute på "stan".
Natur liv
Smördegsinbakad lax. Undrar om det behövs pasta till?
malcolm
Räkmackor är beställt och räkorna ligger i kylen, färdiga för att skalas..
Eva i Skåne
köttfärslimpa med sås, potatis och lingon (enl hemvände Indienresenärens önskemål)
hattstugan

Tacokryddad fläskkotlett med Ugnsrostade grönsaker med timjan!
Bee
Köttfärssås med spaghetti
Klint
Här blir det stekt ägg potatis och bacon.
malcolm
Laxfilé med kokt potatis o. hollandaisesås samt broccoli.
Rosrup
Färskmördad (nåja) laxfilé penslad med fiskfond, pesto och finmalen chili.Färsk fintärnad chili på det och sen in i ugn.
Serveras med kokt nyimporterad potatis, gamla svenska morötter (tror jag, orkar inte läsa på påsen), nyimporterad veckofärsk broccolli samt nån form av pestosås bestående av just pesto och creme fraiche.
Lite klyftad citron till det samt några lastbilsmogna körsbärstomater.
zissi
Köttfärsbiffar med fetaost, ugnsbakade rotfrukter och hemgjord tzatziki igen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon