|
Med denna min tråd har jag en tanke att vi kunde dela med oss av det som vi tycker är vackert och underbart med ord och i bilder. Det finns så mycket som är fantastiskt och är värt att berätta för varandra och sådant är upplyftande och mycket bra för oss människor! Vilket skulle ni välja? Bilder av dödandet av människor djur skövlade skogar....eller bilder av nyfödda babyn, djur ungar,en frisk och välmående natur... Vilket talar ni helst om? Världens elände....eller om allt det som vi kan göra för att världen blir bättre? Vilket gör ni helst?Hjälper ni er nästa...eller trycker ni hellre ner er nästa? Jag själv vill alltid välja det som är bra,uppbyggande och kärleksfull....så långt som jag någonsin kan eller förmår! Men självklart faller jag då och då.... Mitt eget levnadsregel är:ta vara på varenda dag som om den vore den sista! [attachment=53258:e.m_164.JPG] Det gäller att komma ut från våra "bubblor! [attachment=53259:e.m_165.JPG] Och börja färden mot ljuset lyckan harmonin välmående...... Så här tänker jag om livet;hur tänker ni andra? Mvh//Kyllikki 3.8.2010
Mitt bidrag till denna tråd,förutom det som jag startade min tråd med: [attachment=53260:e.m_200.JPG] Så kommer jag att tänka på mitt barbarn som i November fyller 4 år.Hon frågade sin mamma:var är feta mormor...efter en stunds tänkande sa hon...är fet fint och så bestämde hon sig för att fet är fint..vilken gullunge hon är
Kesigul
03-08-2010, 11:59
Det vackraste som finns i min värld är en människa som ler med varma, glittrade ögon.
Älskar även frodig natur och karga klippor. [attachment=53261:P1170773.JPG] Känner stor förundran och vördnad inför det fantastiska som kallas liv.
ängsvädd
03-08-2010, 12:05
Så kloka ord du kommer med Silos  Här kommer en bild jag tycker är vacker:
Tack Kesigul och ängsvädd för era vackra bilder!
[attachment=53273:e.m_053.JPG] Jag tycker väldigt mycket att göra om en del av mina bilder och så blev det även med denna bild.
Jag älskar sådana här starka färger!
Att vandra på skogsstigar ger verkligen min själ kraft och frid. I skogen kan jag prata med mina vovvar,naturen,fåglarna,sten och berg och jag kan vara alldeles tyst och bara titta på allt det vackra.
Mitt namn Kyllikki är från våran national epos Kalevala,inte att undra på att jag älskar skogen.... [attachment=53274:kyllikinryosto_p.jpg]
[attachment=53290:kv_ll_015.JPG] Då får jag väl själv visa vad jag tycker är vackert. Stenar älskar jag och kommer ofta hem med stenar i fickorna.Jag vill ha stenar i vatten,då kan jag se hur vackra de är. Mina tankar far till tiden då dessa stenar blev till.....
En härlig morgon mötte vovvarna och mig,när vi gick på våran första morgonpromenad! Det hade regnat,gräset var full av små glittrande vattendroppa.Småfåglarna var tysta,men kråkor och skator "sjöng"desto mera. En välsignad dag på alla sätt och vis! [attachment=53299:Morgon_p...enad_092.JPG] Bilden är från en annan morgon
Snöflinga
04-08-2010, 08:57
Så fina kort du tar Silos  Vad har du för fotoprogram ? jag har bara Picasa och där kan man ju inte "leka" med bilderna ...
CITAT (Snöflinga @ 04-08-2010, 09:57)  Så fina kort du tar Silos  Vad har du för fotoprogram ? jag har bara Picasa och där kan man ju inte "leka" med bilderna ... Tack så mycket! Jag har Jasc Paint Shop Pro9
CITAT (silos @ 03-08-2010, 12:24)  [attachment=53259:e.m_165.JPG] Och börja färden mot ljuset lyckan harmonin välmående...... Denna bilden var väldigt fin! Rörande med djur bakifrån  Man kan nästan se vad de tänker med sina små lurviga bakhuvuden. Bara framåt - husse tryggt bakom. Vad är det där?Vad är det där?Vad är det där?Vad är det där?vad är det som luktar där? vad är det som luktar där?vad är det som luktar där?Vad är det där?Vad är det där?
Myosotis
04-08-2010, 10:42
CITAT (silos @ 03-08-2010, 12:24)  (...) Vilket skulle ni välja? Bilder av dödandet av människor djur skövlade skogar....eller bilder av nyfödda babyn, djur ungar,en frisk och välmående natur...
Vilket talar ni helst om? Världens elände....eller om allt det som vi kan göra för att världen blir bättre?
Vilket gör ni helst?Hjälper ni er nästa...eller trycker ni hellre ner er nästa?
(...) ta vara på varenda dag som om den vore den sista! (...) Du är klok Det vackraste som finns: min älsklingshöna
CITAT (xlxl67 @ 04-08-2010, 10:30)  Denna bilden var väldigt fin! Rörande med djur bakifrån  Man kan nästan se vad de tänker med sina små lurviga bakhuvuden. Bara framåt - husse tryggt bakom. Vad är det där?Vad är det där?Vad är det där?Vad är det där?vad är det som luktar där? vad är det som luktar där?vad är det som luktar där?Vad är det där?Vad är det där? Jag också blir så rörd när jag tittar på mina vovsingar där de går framåt.De stannar ofta ofta och nosar och nosar och nosar,speciellt Linda som är helt blind.Jag är en matte  CITAT (Myosotis @ 04-08-2010, 11:42)  Du är klok Det vackraste som finns: min älsklingshöna  Tack så mycket! En sådan vacker höna!
ängsvädd
05-08-2010, 18:00
Den hönan var verkligen häftig Myo  Vad är det för ras? Har ingen bild jag kommer på för tillfället att ladda upp, men återkommer.
Myosotis
05-08-2010, 18:57
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 19:00)  Den hönan var verkligen häftig Myo  Vad är det för ras? Blandras, grönvärpare, 6 år gammal och bortskämd.
ängsvädd
05-08-2010, 19:02
CITAT (Myosotis @ 05-08-2010, 19:57)  Blandras, grönvärpare, 6 år gammal och bortskämd.  Aha - verkligen fin. Hon lever ett toppenliv hos dig förstår jag
[attachment=53378:Nya_kame...test_033.JPG] Simba är världens klokaste och goaste vovve.Han kan faktiskt "tala"  och jag förstår honom mycket bra...i alla fall för det mesta.
ängsvädd
05-08-2010, 21:01
Meen vilken härlig hund
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 22:01)  Meen vilken härlig hund  Ja,det är Simba  Egentligen är Simba min dotters hund,men bor numera hos mig.Hans kompis dog 2007 och Simba blev frukitansvärt deprimerad då och ville bo hos mig.Dottern tar jo ändå hand om Simba,kloklippning,promenader etc...
[attachment=53388:e.m_286.JPG] En liten rosenbuske har fått blommor,här på våran gård.Det var en äldre dam som lämnade den för att stoppa i rabatten,blomman var hennes födelsedags blomma. [attachment=53389:e.m_070.JPG] Som en ingång till en sagoträdgård i mitt innersta hemliga trädgård. [attachment=53390:e.m_260.JPG] Att leva tillsammans med dessa goa vovvar berikar mitt liv väldig mycket och jag älskar de av hela mitt hjärta!  från Kyllikki
Om jag vore ett hus,skulle jag vara ett gammalt trähus Om jag vore ett djur,skulle jag vara en elefant Om jag vore en fågel,skulle jag vara en skata Om jag vore en färg,skulle jag vara ljuvligt vårgrönt Om jag vore en blomma,skulle jag vara en Solros Om jag vore en årstid,skulle jag vara våren Om jag vore ett tyg,skulle jag vara linne Om jag vore en saga,skulle jag vara Törnrosa Om jag vore en sång,skulle jag vara Finlandia Om jag vore en stad,skulle jag vara New York Om jag vore en maträtt,skulle jag vara klimpsoppa Om jag vore en kännsla,skulle jag vara glädje Om jag vore en dryck,skulle jag vara vatten Det är roligt att tänka sådana här tankar.....  )))
Livet är i själva verket som en saga,den kan vara vacker,ful,full av glädje,sjukdomar,arbete och mycket mycket mycket mera.... Min saga är till brädden full av allt möjligt,men före allt annat är mina älskade vovvar!!!!!! Jag vågar knappt tänka tanken på den tiden de inte inte längre finns med mig:(((((gråten är mycket nära då..... Men det är klokast att ta vara på tiden vi har tillsammans!!! Igår såg jag hälften av en film om en psykiatriker och en schizofren man och den var en underbar film och gav mig mycket att tänka på;vad som är viktigt här i livet!Vad som gör livet värt att leva! Jag tänkte även på hur dåligt jag passar in i samhället tillsammans med "vanliga" människor,att jag i själva verket är Drottningen i mitt rike och hur mycket jag skulle vilja ha en annorlunda och fridfull miljö där jag kunde vara ifred med mina vovvar och andra djur... Från och med idag skall jag älska mig själv,varje dag varje minut varje sekund i evigheters evigheter!!! Sanningen är att jag är faktiskt min allra bästa vän och sin bästa vän behöver man vara snäll med,inte skälla,inte bråka,inte förnedra;utan alltid titta på hur underbar jaf är!!!! FÖR DET ÄR JAG JO!!! Och det samma gäller för alla andra medmänniskor!!! Jag har kommit på att jag trivs i mitt eget sällskap och för det mesta har vi det roligt tillsammans:jag och jag:))))) Jag är ordentligt tjock,men jag tycker själv att jag är mycket vacker och söt och mina stora rumpa är så fin! Och det är inte bara barnet inom mig som behöver kärlek,utan även HELA jag
Myosotis
07-08-2010, 21:19
 Så här fin var solnedgången i kväll
CITAT (Myosotis @ 07-08-2010, 22:19)   Så här fin var solnedgången i kväll Verkligen mycket vackert!
[attachment=53455:087.JPG] Min kära goa Molly tjejen vill vara med när jag tar bilder,men hon tycker inte om att bli fotograferad.
Dessa duktiga arbetare ser jag överallt nu... [attachment=53456:072.JPG]
[attachment=53459:058.JPG] På stan finns det rabatter där det finns hur många humlor som helst i blommorna och fjärilarna fladdrar från blomma till blomma........
En sådan här hoppande vän hittade jag idag på en av mina Solrosor. [attachment=53504:U.E_018.JPG]
Igår följde jag med dottern och hennes familj till Jysk. Därinne var jag med mitt barnbar och vi hade det så roligt,mycket skratt och bus:vi testade sängar,köpte leksaker och
ängsvädd
09-08-2010, 09:51
Vad kul
[attachment=53624:kv_llen_084.JPG] [attachment=53625:kv_llen_030.JPG] [attachment=53626:kv_llen_064.JPG] Nu är det åter igen en kväll,en härlig kväll. Jag har haft en härlig dag och några bilder tog jag.
Solen med sina varma strålar har kommit för att hälsa på mig,likaså vinden med de mjuka smekningarna på mina kinder.  Fåglarna sjunger för mig sina allra vackraste sånger och jag vill tro att de sjunger:VI ÄLSKAR DIG! Jag är djupt tacksam för att jag kan vara ute md mina vovsingar oavsätt vilket väder det är! [attachment=53644:kv_llen_099.JPG] [attachment=53645:kv_llen_005.JPG] [attachment=53646:kv_llen_099.JPG] [attachment=53647:kv_llen_072.JPG]
Jag är mycket glad och det för att skönheten godheten och välbefinnandet har återvänt till mitt liv!  Åter igen kan jag glädjas och våga dela med mig av min glädje till mina medmänniskor. Det mitt hjärtas mening,mitt livs mening och om det inte passa alla,det kan jag ingenting göra åt! [attachment=54289:103.JPG] [attachment=54290:093.JPG] [attachment=54291:043.JPG] [attachment=54292:068.JPG]
Tänk om jag kunde lära mig att hålla till dessa mina tråd som denna här,så hade det inte blivit så mycket tjafs på småprat Jag måste ta åt mig kritiken och hålla mig bort från att starta nya trådar!!! FÖRLÅT att jag ställt till det för er andra,det var inte min mening!!! [attachment=54551:020.JPG]
*Stintan*
30-08-2010, 17:46
klickade fel..
Lite bilder från min vardag. [attachment=54643:e.m_064.JPG]
[attachment=54641:E_tuna_055.JPG]
[attachment=54642:122.JPG]
[attachment=54644:e.m_045.JPG]
[attachment=54645:e.m_101.JPG]
ängsvädd
02-09-2010, 11:28
Fina bilder  Dina hundar verkar så mysiga
CITAT (ängsvädd @ 02-09-2010, 11:28)  Fina bilder  Dina hundar verkar så mysiga  Jag har glömt bort att tacka dig,bättre sent än aldrig!Tack så mycket för dina goa ord här!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|