cola
Vi har inte varit så snälla med våra vinbärsbuskar senaste 10 åren. När vi flyttade hit satt de på ett helt annat ställe och gav goda, stora bär - så vi vet att de kan! Men nu efter total nedkapning och flytt för 3-4-5 år sedan blir det jättefina gröna frodiga buskar men mycket få och små bär. Vad behöver vi göra för att få tillbaka de fina bär vi fick förr? Går det?
En annan fråga; har jag förstått rätt?:brukar ni som kan det här med vinbärsbuskar ge dem några rotblötor under våren?!
Red Top
Jag vill inte påstå att jag kan det här med vinbärsbuskar, men så här gör jag.

På våren, i april, får de en omgång vedaska. Sedan kan de få nässelvatten några gånger före midsommar.

Om det är en regning vår vattnar jag inte, men så fort det blir torrt i marken vattnar jag rejält. Ibland en gång i veckan, ibland mer.

Varje höst klipper jag bort gamla grenar. Tycker det är lättare att se vad som ska bort när de forfarande har blad.

Jag får rikligt med stora fina bär varje år.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon