Förra året började mitt problem med sniglar på allvar, de åt upp allt jag odlade i mina lådor och i blomlådor/krukor som jag ställde ut i trädgården. Jag har hört att öl ska vara effektivt så jag ställde ut en mugg lite här och var i lådor och trädgårdskanter som fylldes ganska snart med sniglar. I våras fann min man en massa sniglar i vår kompost, antar att det var både ägg och färdigkläckta sniglar. Vi grävde bort komposten på en gång och jag trodde att allt lugnat sig...tills nu.
Häromkvällen var jag ute i mitt trädgårdsland (jordgubbar) för att skörda, och upptäckte att gräsmattan kryllade av sniglar. Jag började plocka men gav upp när jag fyllt lillans leksakshink. Till saken hör att vi dagen före klippt gräsmattan kortare än vanligt, och jag antar att detta gjorde att man ser dem bättre om kvällen.
Är det nån här ute som kan komma med tips på hur man kan utrota dem, jag har själv inte upptäckt några snigelägg i mina trädgårdslådor (pallkragar). Öl är effektivt, men man kan ju ha roligare med den och allvarligt talat så är det inte det minsta kul när de äter upp allt man odlar!
Tacksam för svar
Virre_74