Full version: Avant - Garde
Kajsa

Avant - Garde, en lite ovanlig viticella som slog ut i veckan. Av Evison och Olesen 1996, England. På bilderna har blommorna sett så stora ut så jag blev snopen att dom var så små bara 4 - 5 cm. Har heller inte haft den där raska farten som viticellorna brukar ha och blommar först nu men rolig för den känns annorlunda ! Planterade den i höstas.

Kryddan03
Jättefin! Gillar särskilt "luddkudden" i mitten. smile.gif
Passar på med en fråga: Doftar viticellorna? Det finns så många fina.
Finn Klematis
CITAT (Kryddan03 @ 05-08-2010, 19:51) *
Jättefin! Gillar särskilt "luddkudden" i mitten. smile.gif
Passar på med en fråga: Doftar viticellorna? Det finns så många fina.

Hej!

Nej.

Finn
Ezereht
wow den var jättefin tyckte jag, är ju förtjust i de färgerna också biggrin.gif
Hans67
Har en Avant Garde också den har varit trög att få igång men i år har den satt fart.
Mycket trevlig allt behöver inte vara storblommigt
Kajsa
Nej, självklart, viticellorna är mina favoriter av klematis, täta och många blommor.
Här en bild från veckan, den växer närmast Kanada rosen John Davis och till min glädje passade dom ihop i färg, mer en lycklig slump.
När kronbladen faller på Avant - Garde blir det som små rosa astrar som blir kvar.

Ezereht
Köpte du den på hortogreen?
Kajsa
Jag beställde Avant - Garde hos Derome kryddor & perenner förra sommaren, dom har varit vänliga och skickat klematis till mig, beställde även flera i våras. Vet inte om dom har så mycket postorder men jag skrev och frågade. Nerklippta och utan krukor blir dom inte så tunga.
www.deromeperenner.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon