eva-louise, S-Halland
Eftersom jag också har drappats av amaryllisfrossa o läste att Ina köpt dem för 10 kr st, har jag raggat upp en vännina som har en dotter i Göteborg. Men var ligger Partihallarna, står endast boxadress i telefonkatalogen. Hon måste kasta sig dit o köpa småblommiga till mig.
Eva-Louise
Ina
Det ligger precis vid infarten till Blomstergatan! Lämpligt värre!! biggrin.gif

Karta!

Det var inte många amaryllisar kvar, men om din väninnas dotter bor i Göteborg kan hon ju alltid kolla vad som finns kvar.
eva-louise, S-Halland
Tack snälla Ina. Vad var det för höstlökar? Tulpaner tex. Får kanske stå i telefonförbindelse med henne. Köpte en påse tulpaner bara förra veckan. Såå svårt att motstå. Eva-Louise
Ina
Det som fanns kvar när jag och svägerskan rivit runt där var bland annat massor av pärlhyacinter och snödroppar. Där fanns även tulpaner och allium av olika slag i ganska rejäl mängd... plus en massa annat smått och gott. Balkansippor, andra anemoner... lite Fritillarior, påskliljor av olika slag... Sen hade dom lök i "back" för 50 kronor backen, tror att det fanns tulpanlök i back... nån gul/röd flammig sort.

Jag tycker att det där med telefonförbindelse låter väldigt bra, då det är slutrea. Det är ganska utplockat... Jag har för mej att personalen där sa att det är sista veckan dom har rea nu. Dom amaryllisar som finns kvar är gracilis-sorter allihop... kan vara bra att veta då det inte finns bild på alla där.
eva-louise, S-Halland
Är detta ett ställe man kan handla i normala fall också, kanske till lägre priser? Sådant jagar man ju alltid. Har en bekant som är grossist i blomtillbehör, tex krukor, pynt leca mm. Sådana bekanta skall man vårda ömt. Eva-Louise
Christer i Falköping
Jo, där kan man handla jämt. Men de är inte speciellt billiga som jag minns det.
Christer.
Sylvia
Det är både grossit och detaljhandel, så man kan handla där jämt. De har helt normala priser, varken dyrare eller billigare än någon annansstans, men mig veterligen stans mesta och bästa sortiment på frö och lökar samt makalösa utförsäljningspriser!
Lars-Olof Arvids
I förra veckan reade de också ut lökar för 1 kr/påsen på Hornbach på Hisingen. Då kunde jag inte låta bli att köpa en del sorter som såg roliga ut, trots att jag är ganska ny på området (har haft trädgård i snart två år). Det var bl a vintergäck, vintergäcksiris, guldlök, bollök, klockhyacint, flocktulpan och porslinshyacint. Jag har satt dem i två balkonglådor nere i min källare och hoppas kunna plantera ut dem till våren. Har ni några råd till en nybörjare om dessa sorter? Är de t ex lämpliga att ha i halvvilt tillstånd i en äng?

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon