Vet inte riktigt var den här frågan platsar. Undrar om/var det finns statistik över hur många hundar det finns av varje ras. Har sökt på SKK utan att hitta det. Någon som vet?????
Anki på Öland
06-08-2010, 10:26
Tror inte det finns någon sådan statistik, bara hur många som registreras varje år. Skulle vara svårt att hålla sån statistik eftersom SKK oftast inte vet när hunden dör - är nog inte så många som registrerar det. Och försäkringsbolagen har ju bara de hundar som är försäkrade i det bolaget. Anki
Gertie
06-08-2010, 10:31
Tack, Anki. Det borde jag själv kunna räkna ut. Blev nyfiken för att jag pratade med en hundägare en dag när jag var ute och promenerade med min hund. Hon påstod att det bara finns 300 pekingeser i Sverige. Jag tycker att det låter lite. Trodde inte att de var så "ovanliga"
Anki på Öland
06-08-2010, 12:07
Ja, det låter lite för det har registrerats 437 valpar dom senaste 8 åren (2002-2009) och dom borde ju rimligtvis bli äldre än så. Anki
Annie-72
06-08-2010, 12:32
Kolla in på rasklubbens hemsida... Där kanske du kan få en vink om antal mellan tumme och pekfinger...
Gertie
06-08-2010, 14:03
Tack för att ni har gjort mig lite klokare. Jag gillar statistik och värdelöst vetande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.