malcolm
Det finns gott om människar på film och på TV som man tycker har det lilla extra och för min del så har Anne Lundberg lite av det jag gillar dessutom Pernilla Månsson Colt och dessa har glimten i ögat men nu har även Tina Ahlin börjat få en plats bland mina favvisar. Tyckte att hon var tråkig i "så skall det låta" men hon har alltmer vunnit mina sympatier. Bäst av alla är dock Phil Harris (död 10/2 2010) från Deadliest Catch (Discovery) och Chip Foose från "Bilfixarna" (också Discovery).

Jag var våldsamt kär i Ali McGraw i min förra ungdom efter filmen Love Story och detta hängde med i flera år, jag skulle hitta en kvinna som hon... Inser dock numera att man får vara glad för en normal avföriing.
xlxl67
Av de aktuella i svensk TV så är Kattis Ahlström verkligen bra liksom Anne Lundberg. Kristina kappelin är en utmärkt reporter med skön röst.
Lotta Engberg är suverän som allsångsledare. Riktigt folklig. Större än Lasse Berghagen.

När det gäller film så har jag alltid gillat Robert De Niro och Michael Douglas film.

Kärlekshistorier. Var kär i Madicken o Fideli sen tyckte jag Fransesca Annis http://sv.wikipedia.org/wiki/Francesca_Annis var otroligt vacker i Lillie. Jag var så liten så visste nog inte vad filmen handlade men det gorde inget.

Samma med Ewa Fröling i Fanny o Alexander. Såg alla avsnitt SAMT repriserna.
Suz
När jag var liten var jag väldigt svag för Duke Ellington....grät floder när han gick bort.
Senare blev Björn Skifs en favorit.
I dag tycker jag att George Clooney är väldigt "sevärd"!!
Både den yngre och äldre upplagan.
Inte bara som skådespelare utan också för utseendet....får man säga sånt??

OT, Kattis och jag var klasskamrater, en väldigt trevlig tjej.

Edit, ändrade meningsuppbyggnaden
Meriona
Väldigt blandad smak har nog jag, det är nog mer karisman än själva utseendet som jag fastnar för.
Ed Harris, Denzel Washington, Samuel L Jackson, Johnny Depp. Och så Sean Connery och Pierce Brosnan. Nä nu får jag sluta. whistling.gif Men svensk - nej ingen skådis lockar mig av dem nuförtiden, det var minsann bättre förr.
mamamaggan
Såg lite på Hemma hos Lill-Babs nyss och de ska sjunga en låt av Allan Edwall , en av mina favoriter . Män med hjärnor tycker jag är oerhört sexiga.
gnon49
Kvinnor som inte är fixerade vid sitt utseende är oftast dom vackraste, eftersom skönheten sitter i den totala utstrålningen, ögonen,skrattet, mimiken, ja allt sånt.Dom bästa skådespelarna har ju oftast ett vardagligt utseende. Det är bara att titta på serier som hem till byn, hedebyborna,utvandrarna, raskens mm.
Piccante
Ser en film med Brad Pitt just nu och han anses väl vara "vacker" men jag vet inte om jag riktigt håller med. tycker många Hollywoodkändisar ser för tillgjorda ut. Det är nog både hårfärg, tandreglering och botox här och där på många.
Solstorm
Av jättekändisarna så är det nog Lauren Bacall som är störst. Sean Connery är också bra. Gillade George Clonney tills jag fick höra att han "låg runt" en massa. giggle.gif Spelar ju ingen roll egentligen, jag lär inte komma så nära ifall. Han tappade lite då i alla fall.

Kan hålla med om att hollywoodtänderna kan se lustiga ut. De är så knallvita även högt upp i åldrarna att det bara ser konstigt ut.
malcolm
Doris Day avgudade jag som barn och ville att min mamma skulle varit som hon.
malcolm
CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 20:39) *
Såg lite på Hemma hos Lill-Babs nyss och de ska sjunga en låt av Allan Edwall , en av mina favoriter . Män med hjärnor tycker jag är oerhört sexiga.

Gillade Lill-Babs förut men tycker hon allt mer börjar likna en kärring som lever på gamla meriter.

Allan Edvall har jag aldrig tyckt om, gjorde många försök att verka seriös ungefär som Tommy Körberg men hittade liksom aldrig fram. Både jag och barnen gillade den gamla versionen av Rasmus på luffen bäst, Åke Grönberg VAR luffaren rätt och slätt och "Rasmus" såg verkligen ut som ett barnhemsbarn.
malcolm
CITAT (xlxl67 @ 06-08-2010, 19:27) *
Lotta Engberg är suverän som allsångsledare. Riktigt folklig. Större än Lasse Berghagen.

Kärlekshistorier. Var kär i Madicken o Fideli .

Lotta Engberg på Liseberg vinner med hästlängder över Anders Lundin på Skansen och vad det gäller Madicken så har jag alla avsnitt + filmerna på VHS. Just nu följer jag familjen Pip-Larssons på TV med stort nöje, blir nog aldrig riktigt vuxen jag. bravo.gif

Den vita stenen var en annan favorit.
Piccante
George Clooney ser jag inget attraktivt med. Däremot är CSI Miami en serie full med snyggt folk som Jonathan Togo och Adam Rodriguez.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 06-08-2010, 22:06) *
Gillade Lill-Babs förut men tycker hon allt mer börjar likna en kärring som lever på gamla meriter.

Kan man inte få göra det när man är 72 år? giggle.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 06-08-2010, 22:56) *
Kan man inte få göra det när man är 72 år? giggle.gif

Beror väl på hur man beter sig, Owe Thörnqvist är över 80 och jag gillar honom skarpt fortfarande. Inga tillgjorda manér där inte. tummenupp.gif

Samma med Robert Broberg
netha
Sällan jag bryr mig att veta vad skådisen heter ... men George Clooney är jag kär i wub.gif

Lillbabs är ju bara så hyper ... nä gillar inte. thumbdown.gif
xlxl67
Lill-Babs åldras väl vackert? Sen blir kvinnor (liksom ofta männen) vackrare med åldern. Det erfarna, trygga slår lätt det släta...
Åsa, mälardalen zon 2
Är det bara jag som gillar skådisarna med det udda utseendet som inte faller inom den mallen man brukar säga är snygg, typ Steve Buscemi en bra skådis som inte är plastig som är med i en massa bra filmer??

De flesta hollywoodskådisar är bara för läskiga idag i sin jakt på det "perfekta" utseendet, man kan ju knappt se en amerikansk film numera man missar ju hela storyn när man sitter och försöker se något litet ansiktsuttryck i de stela och plastiga ansiktena.
netha
CITAT (xlxl67 @ 06-08-2010, 23:08) *
Lill-Babs åldras väl vackert? Sen blir kvinnor (liksom ofta männen) vackrare med åldern. Det erfarna, trygga slår lätt det släta...

Visst åldras hon vackert (inte) med alla plastikoperationer i bagaget ... plus löshår mm.

Jag gillar människor som vågar åldras ... som inte tar till vare sig Botox eeller operationer mm.
Varför vågar/vill inte så många glädjas över sina år ... tacksam för att få levt si o så länge!?
Motti
Jag älskar Julia Robberts !hon klanske inte är supervacker men har en underbar personlighet och är en lika underbar skådis och har dessutom ett härligt skratt smile.gif
Monarda
Jonathan Rhys Meyers är min favorit. Nu senast som Henrik VIII i TV-serien The Tudors.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Motti @ 06-08-2010, 23:24) *
Jag älskar Julia Robberts !hon klanske inte är supervacker men har en underbar personlighet och är en lika underbar skådis och har dessutom ett härligt skratt smile.gif

hennes panna är inte en skönhet, men annars för övrigt en ganska bra skådis.
Motti
en karl som är super sexig är Sam Shepard,mums:)Brad Pitt är för snutfager för min smak men en väldigt duktig skådis,Ett år i Tibeth tex
Mollis
Jag bara älskar Lennart Jähkel, han kan spela vilken roll som helst och han gör det med sån inlevelse att man ibland hatar honom och ibland skrattar sig fördärvad. Han är inte speciellt snygg men han har definitivt något tilltalande, jag tror att det är mimiken som han är så otroligt begåvad med som gör det.
Aqvakul
Julia Roberts! wub.gif
zaaritha
Claudia Cardinale, Sophia Loren, Tim Roth, --inte endast för
utseendet---men; för karisman!
Johnny Depp--bra skådis!
Denzel Washington!
M.fl.
herkules
min absoluta favoritskådespelare
malcolm
Jody Foster är en av mina favvisar, verkar vara en kvinna med lite bakom pannbenet också. Barbara Carerra var också något extra på sin tid men där handlade det väl mest om utseende och sexighet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon