Emme
hej

jag har lite problem med min paprika växt, den verkar ha stannat i växten, det är en mohawk paprika.
den sattes i början av maj och är nu kanske 5 -7 cm hög och den verkar inte växa mer.
Är det någon som vet om det är normalt eller om jag kanske gör något fel

//Emme
Åsa, mälardalen zon 2
Svårt att veta när man inte får veta hur du skött den, kruka, var den står, vattning, gödning. +Om du med satte menar frösådd så kan det dock vara normalt paprika är ju ganska långsam de flesta sår i jan-mars och börjar skörda runt aug-sept.
Emme
Började mest fundera eftersom jag satt andra paprikor senare och dem har för länge sedan växt om den lilla mohawken.Den hade från början en lite kruka (5x5 cm) men har nu fått en större (15 cm i diameter)eftersom jag tänkte den inte hade tillräckligt med jord för att växa. Den har hela tiden stått soligt och fått vatten två till tre gånger i veckan och gödningen en gång i veckan.

//Emme
Åsa, mälardalen zon 2
Du uppgraderade nog krukan lite för häftigt 15cm är väldigt stort för en såpass liten planta, små växter som sätts i för stor kruka brukar stanna i växten det är bättre att gradvis flytta växten till större kruka. +Om växten är hyfsat nyomplanterade behöver man inte tillsätta gödning de första 5-6v räcker det som finns i jorden, blir det för mycket näring i jorden bränns rötterna och utan fungerande rötter växer inget ovan jord heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon