Full version: Pilflätning
pysslingen
Jag måste testa allt. Har varit intresserad av pilflätning länge. Tänkte gå en kurs men hann inte. Vad göra?
Först åkte jag 7 mil för att köpa pil förra måndagen.
Problem 1: Den måste blötläggas ca 2 v innan du kan börja. Shit. Jag som trodde det gick fortare.
Ner med pilen i en bäck jag har.
Problem 2: Blötlagd pil går inte att torka igen. Och jag som lagt allt i blöt.
Återstod att fläta idag.
Men oj vad det luktar sunkigt. Skitig blir jag och inte så lätt att få fason på som jag trodde.
Nu blev det i alla fall något.
Kan bara säga. Fick improvisera lite så jag kommer att vara ensam om dessa skapelser men vad gör det för jag har gjort dem själv.
Bettis
Kanonfint tummenupp.gif
Sussie F-Flower
wub.gif Nu blev jag lite inspirerad...! Tack! -Det var väldigt fint det du gjort! tummenupp.gif
Tror att jag måste gå ut och försöka mig på något... yes.gif
Nettan8
Vaddå gå kurs??? Varför gå en sån, du ser ut att kunna redan! MYCKET fint,, heja heja!!!
MarieC
CITAT (Nettan8 @ 07-08-2010, 22:48) *
Vaddå gå kurs??? Varför gå en sån, du ser ut att kunna redan! MYCKET fint,, heja heja!!!

JA VERKLIGEN!!! F--N va snyggt bravo.gif !! Jag vill oxå!!
pysslingen
CITAT (MarieC @ 07-08-2010, 23:05) *
JA VERKLIGEN!!! F--N va snyggt bravo.gif !! Jag vill oxå!!

Tack vad ni är snälla. Jag gjorde ett fel (tror Jag ) och det var att stagen var blötlagda. Det blev svårt att dra åt för det var lite mjukt. men kul med egenproducerat i trädgården. thanks.gif
Myosotis
Snyggt! bravo.gif Man blir sugen att testa när man ser dina fina alster.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon