Kesigul
09-08-2010, 18:34
Önskar tips om vackra växter som kan hjälpa Trädgårdsstormhatt och fackelblomster att hålla sig på benen.
Red Top
09-08-2010, 19:34
Du får kanske snabbare svar och fler tips, om du ställer frågan i "Småprat om trädgård".
Det finns nog en hel del du kan välja bland. Jag funderar lite på växter som bildar "ruggar" och kan stå emot högre kamrater. Vad tror du om höstphlox, dagliljor, stjärnflocka, höstastrar eller kanske lite invasivare sällskap som ulleternell, praktlysing eller såpnejlikor?
Mvh
Fenja
Kesigul
10-08-2010, 11:53
Trodde faktiskt att jag lagt inlägget i trädgårdsprat men första försöket lyckades inte så jag måste ha missat att gå tillbaka till rätt ställe innan jag la in nummer 2.
Skall titta lite närmare på förslagen om stödväxterna. Stjärnflocka har jag (fast i år enbart några få blad som jag räddat ur förgängelsen på andra håll) så de kan jag flytta närmare stormhatten. Dagliljan närmast är ju typiskt nog en låg. Ska kolla in höstphlox. Testat dem förr men då ville de inte men nu är jorden betydligt bättre än då.
Tänkte ta mig in på Botaniska och leta efter fler "rugg"-växter. Förutom min solbrud verkar mina favoriter vara veka växter :-) Tack för tipset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.