Full version: I morgon skall vi..
Åsa K, zon 1
göra oss en heldag på Botan och Trädgårdsföreningen. laugh.gif

Det är Sylvias reportage ang Kamelior som blommar där nu som gör att vi skall "dregla" över exotiska växter/frukter.

I mitt uterum sväller knopparna på mina Kamelior, men det tar någon vecka till innan jag kan börja njuta fullt ut av dem.

Jag har även en Guava (jordgubbsguava) som har nästan mogna frukter, fick en mogen vid jultid som jag smakade på...men den var mest "utspädd jordgubbsvatten".
Och massor av mogna citroner tongue.gif Skulle nästan behöva börja koka citronsaft wink.gif

Idag är det + grader (underbart) till skilnad mot igår -14
Maria i Helsingborg
Vilken helt makalöst sagolik utemiljö du skapat, Åsa!!! Jag har kollat igenom alla dina bilder i album och på hemsidan och är minst sagt imponerad! ohmy.gif

Jag hoppas att Göteborg var givande!
lolo
Hej! Jag håller verkligen med dig, Maria! Grattis, Åsa K! Det har du verkligen gjort bra!! Det är alltid roligt att titta in på sådana inspirerande sidor! Hoppas du får njuta av dina egna "alster" också! En kamelia som snart slår ut....... å, vad vackert! rolleyes.gif /Ann-Louise i Lycksele
Hannele
Du tar väl kamera med dej?
Sylvia
Ja just, jag ska också dit snart igen och fota Exotiska igen, men någon rapport behövs nog inte nu. Gjorde ju en rapport från förra årets Exotiska, här finns den att läsa om någon vill: Exotiska

F.ö. så ska det visst vara sista dagen för lökrean hos Weibulls Partihallarna...ska dit en sista gång med kompisar.
Sylvia
Ang. Weibulls igen: var där och grävde i lådorna igen. Massor av bra lökar kvar och kostar 5,- per påse, även amaryllis!!!!! De skulle sälja även hela nästa vecka, så ni som vill fynda får väl skynda!

De sålde också en helsäck med påskliljelökar för 50,- (ca. 200 lökar) och hellåda tulpaner, bl.a. dubbla Monte Carlo, för 50,-/låda (ca 250 lökar). Dela en låda med någon så har ni blomstrprakt så det heter duga!
*Felix matte*
Letade på Weibulls för ett tag sedan men där fick jag Tji!
Måste vara kund i butik (!) för att kunna handla på nätet ohmy.gif sad.gif

Lyckos ni som har nära till butik och kan fynda smile.gif
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 24-01-2004, 22:17)
Letade på Weibulls för ett tag sedan men där fick jag Tji!
Måste vara kund i butik (!) för att kunna handla på nätet ohmy.gif sad.gif

Lyckos ni som har nära till butik och kan fynda smile.gif

Vaa?? Neej, men de säljer ju inte per postorder... Butiken heter inte längre officiellt Weibulls utan Partihallarnas Blommor, och den finns i telefonkatalogen.
Javisst är det bra att ha en sådan pärla i närheten!! Partihallarnas Blommor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon