hemmakatten
Måste bara prata av mig om mina skadedjur.
Verkar som om alla typer har bestämt sig för att invadera mitt hem och festa loss i mina inomhuskrukväxter.

Eftersom jag började med växter så sent som i våras, har aldrig varit direkt intresserad av ha växter hemma innan dess, så kommer alla dessa otäcka flugor, myggor och löss som en chock för mig.

Idag har jag i alla fall hällt Nemablom samt stuckit ner Provadopinnar i mina växter och hoppas att sorgmyggorna, blomflugorna och andra suspekta kryp ska dra åt skogen.

Har även hällt avloppsrens i diskhon, handfatet, duschen och toaletten.

Hoppas nu att det ska bli en solig vecka så växterna slipper stå alltför fuktiga och mögla.

Jaa, visst är det ett himla sjå med blommor men ändå så roligt när de mår bra?

sweatingbullets.gif

Åsa, mälardalen zon 2
Är det inte lite onödigt dyrt att hälla ner nemablom och sedan sticka ner provado somjag tror även tar död på nematoderna i nemablom?
Fenja
Det är jättetråkigt att drabbas av skadedjur. Hoppas att dina växter repar sig snabbt nu.
Mvh
Fenja
hemmakatten
Provado tar inte död på nematoderna vad jag vet??? coolgleam.gif
Kosta vad det kosta vill.
Jag rådfrågade nämligen en som arbetar på Weibulls då jag köpte Nematoderna och berättade att jag sett andra flygfän än sorgmyggor i mina blommor och då rekommenderade han Provadopinnar också.

Ja jag hoppas att mina växter repar sig, det är då inte trevligt med all ohyra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon