charlotte_13
Hej,

Har fått upp ögonen för det här med täckodling och vill fråga lite kring det så att jag verkligen förstått det rätt.

Är det rätt uppfattat att det i princip ska räcka med att gödsla med gräsklipp, eller måste man komplettera med annan typ av gödsel (ko, häst etc)?

Kan någon rekommendera en bra bok som tar upp grunderna i detta på ett bra sätt?
Preussen
CITAT (charlotte_13 @ 10-08-2010, 08:28) *
Hej,

Har fått upp ögonen för det här med täckodling och vill fråga lite kring det så att jag verkligen förstått det rätt.

Är det rätt uppfattat att det i princip ska räcka med att gödsla med gräsklipp, eller måste man komplettera med annan typ av gödsel (ko, häst etc)?
Kan någon rekommendera en bra bok som tar upp grunderna i detta på ett bra sätt?

ta en titt på tidningen natur och trädgårds hemsida. om du inte är prenumerant tipsar jag dig om det. de har lagt ut boken om marktäckning av Nils Åkerstedt. där finns både ett och annat tips.
Gunilla T
Här finns information om täckodling;

http://www.remstam.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon