Wargen
Vad tror ni? Blommorna var mellan en halv till en meter höga.
Tack Ingemar för mer utrymme i albumet! smile.gif
Krysantemum alltså, men nu tycker jag att det ser mest ut som zinnia. ohmy.gif
Sylvia
Jag tror det är någon sorts Chrysanthemum men hur ser bladen ut??
Wargen
Tråkigt nog har jag inte en aning...det var ca 10 år sedan bilderna togs.... rolleyes.gif
En hel dalgång full med blommor, jag vadade upp till midjan i bara blom. Det var en oförglömlig upplevelse. Jag var där (Kalymnos och Telendos) i slutet av maj, har aldrig sett en sån blomsterprakt förut, alla, precis alla odlade blommor utanför sina hus, de nästan tävlade om att vara värst... smile.gif
Så om man vill se sådan blomprakt ska man nog åka till Grekland på våren. Var även på öarna senare på hösten men då var allt mer eller mindre sönderbränt av värmen.
Sylvia
I sina ställen finns det en helt otrolig blomprakt, särskilt just på våren.
I södra Europa har man ju den nackdelen att mycket blir sönderbränd i solen senare på sommaren.
Men ett ställe som alltid är ett säkert kort är Madeira, lagom svalt (nåja, medeltemp. 24 grader året om) o fuktigt för att blomsterprakten ska vara året om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon