Ellinnea
Hej!
Har en massa Pelargonsticklingar som jag vill rota. Blommorna har stått ute hela sommaren. Har förut rotat dom ute, men nu när det inte är så varmt, är det bättre att sätta dom inne då? Eller rotar de sig ute lika bra nu med?

Maria
Meriona
CITAT (Ellinnea @ 10-08-2010, 11:43) *
Hej!
Har en massa Pelargonsticklingar som jag vill rota. Blommorna har stått ute hela sommaren. Har förut rotat dom ute, men nu när det inte är så varmt, är det bättre att sätta dom inne då? Eller rotar de sig ute lika bra nu med?

Maria

De vill ju gärna ha lite värme, men visst kan det säkert funka ändå om du inte har plats inne, det kanske bara tar lite längre tid?

Nu har jag övergått till att rota i ett snapsglas i köksfönstret. Funkar bättre än i såjord eller briketter som jag gjort förut. Men det är är nog en smaksak.
ingrid fuxwall
När jag numera förökar pelargonerna så låter jag dem stå i skugga ute . full sol är inte så bra
Fröken Knuff
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 12:34) *
Nu har jag övergått till att rota i ett snapsglas i köksfönstret. Funkar bättre än i såjord eller briketter som jag gjort förut. Men det är är nog en smaksak.

Jag har också gått över till snapsglas, funkar klockrent! Mycket mer lättskött än att rota dem i jord med plastpåse osv som måste passas hela tiden. Dessutom har mina iaf rotat sig snabbare och vuxit av bara sjutton när de planterats i jord. Klar favorit! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon