evst
Måste bara få skryta, har igår snickrat en alldeles egen odlingsbänk, lite sneglande på ritning ur boken utomhusprojekt av Leif Qvist men med egen "knorr" så att säga!

Som bakstycke har jag använt nät som jag spänt upp, där skall hängas krokar. Undertill blir det en hylla som kommer att fungera som vedförvaring. Bänken skall stå på kortsidan av vår frigga så den får lite skydd från taket. Den är ganska hög (ca 105), då jag hatar att stå o jobba vid en låg bänk.

Just nu står den och torkar då jag målat den med båtlasyr - virket var nämligen spillbitar från huset, och ej tryckt.

Bild kommer när den torkat!

Och med detta har jag bevisat tesen att alla kan snickra (jag är nämligen inte alls van att snickra o såga mm)! rolleyes.gif
Nauti
Det låter fint och duktigt gjort smile.gif

Jag skruvade ihop en fin låda av grejor jag hittat i våras, förutom skruvar och stift då men de kan jag återanvända senare smile.gif Det blev plockade grenar från nedsågade träd och buskar utanför mitt hus och fixade byggplast ur en container i närheten, sedan skruvade jag och stiftade ihop det hela till en 250liters balkonglåda som står på balkongen smile.gif Man känner sig duktig när man klar smile.gif
evst
Här är bild nu, första gången jag lägger till bild, så jag hoppas det funkar! Odlingsbänk var kanske fel ord, arbetsbänk är mer rätt!

Fyllde den med ved undertill och prylar upptill igår em då båtlasyren torkat tillräckligt. Det bästa är att då jag var klar med den tog fram vattenpasset - och den var rak både här o där!

Ja, man blir stolt då man bygger själv! Nauti: det låter spännande att bygga av grenar!

IMAG0074.jpg

IMAG0073.jpg
Kullatorpet
Ser fin ut, verkligen fiffigt med hönsnät att hänga upp saker i. Kanske jag "stjäl" denna idé från dej.
// Susann
Monarda
Fin bänk evst och kul idé med nätet. Jag snickrade också ihop en arbetsbänk nu nyligen från en bok av Leif Qvist.

[attachment=53685:P7211435.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon