Full version: Kan ni läsa
aanderss
Mänisnaks hjnräan kan lsäa oedrn i vlkien odnrnig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det unta ngåra porlbem. Hägtfit va?
silos
Japp och det snabbt!
Whiskuchi
Jag har sett den förr och jag håller inte riktigt med om att man kan läsa det "utan problem"
malcolm
Kndeue laäsa dte uatn preoblm. rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Whiskuchi @ 10-08-2010, 19:02) *
Jag har sett den förr och jag håller inte riktigt med om att man kan läsa det "utan problem"

Fast förvånansvärt bra ändå - vilket visar att vi inte läser hela ord utan gör ett antal intelligenta gissningar ungefär som när man SMS:ar med T9.
omk
Ooohhh ! Schysst !
Fantastiskt, allt med hjärnan, eller hur ?
Krolliljan
Jag läste det utan problem men jag har alltid haft svårt med läsning och har lärt mig att inte läsa hela orden och i stället läsa fort och se till sammanhanget. "Ljudandet" i skolan gjorde mig ( och mina klasskamrater) tokig/a speciellt när man ( jag) utsattes för högläsning.
mamamaggan
Vanans makt ! Vi " vet " vilket ord som menas men ibland kan det ju gå snett t ex om det kommer ett ord som vi aldrig sett förut .
Whiskuchi
CITAT (Aqvakul @ 10-08-2010, 19:20) *
Fast förvånansvärt bra ändå - vilket visar att vi inte läser hela ord utan gör ett antal intelligenta gissningar ungefär som när man SMS:ar med T9.

Ja alltså, jag kan läsa det utan problem men jag irriterar mig på att bokstäverna står fel.
Motti
Jag läste utan problem !först kan man ju tro att någon tagit sig ett par stadiga innan han skrev det men innehållet i texten är ju helt logiskt rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon