Gossen Ruda
Denna förträffliga reklambild hittade några tågluffare i Bulgariens huvudstad Sofia förra sommaren. Fina meloner biggrin.gif

Vad den gör reklam för? Det står högst upp till höger, Mastika. En spritdryck, kanske gjord på meloner.
Huggorm
Efter en en snabb kontroll skall Mastika vara gjord på extrakt från Mastixbuske, som den kallas på svenska. Melonerna och hela bilden verkar en aning långsökt.
herkules
oj, den snubben var ju inte direkt bildskön.

Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 11-08-2010, 09:14) *
Efter en en snabb kontroll skall Mastika vara gjord på extrakt från Mastixbuske, som den kallas på svenska. Melonerna och hela bilden verkar en aning långsökt.

Bulgarerna har en bit att vandra. Man kanske har meloner som tilltugg. Till Mastikan, eller flickor. biggrin.gif
Gunilla T
CITAT (herkules @ 11-08-2010, 09:40) *
oj, den snubben var ju inte direkt bildskön.

...och gräsligt fula glasögon har han...
malcolm
Tycker inte hon ser speciellt tilldragande ut heller.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 11-08-2010, 17:40) *
Tycker inte hon ser speciellt tilldragande ut heller.

Syntetisk, skulle jag vilja påstå
Alexander-VG-zon3
ja ingen av dom två var något ögongodis för mig. däremot blev jag sugen på meloner (frukten då alltså).
Motti
Undrar om dom är fasta !melonerna alltså giggle.gif Igentligen en ganska fånig reklam men tuttar säljer ju än och verkar aldrig bli omodernt whistling.gif
Aqvakul
Tramsig bild! thumbdown.gif
mamamaggan
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 18:08) *
Undrar om dom är fasta !melonerna alltså giggle.gif Igentligen en ganska fånig reklam men tuttar säljer ju än och verkar aldrig bli omodernt whistling.gif

Det får vi hoppas att de inte är , vattenmeloner ska väl inte vara fasta ?

edit : rättat eget stavfel
malcolm
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 18:08) *

Har aldrig sett tjusningen med jättestora bröst och silicon gör det än mer groteskt.
Överbölingen
Men kära vänner. Reklam är reklam. Mera långsökta mål än på div TV-reklam finns inte. Och nu har man hamnat i ett läge där det blivit serier. Ica är en av de koncerner som lyckats.
För 15 år sedan var ett par läckra spiror i röda high heals reklam för Mercedesbilar. So what?

Meloner eller "rattar" som Loffe Karlsson säger är väl inte helt fel. Häftiga grejor:).

Det tog inte lång tid för mig när jag vara lärare på Medieprogrammet i gymnasiet att se all reklam som en parentes. Somt var bra och somt var dåligt. Dåligast var reklam med urkasst språk. Reklam som språkligt inte riktade sig till rätt grupp kom näst sist. bäst reklam var sådan som var rolig. Oavsett om det lockade till köp eller inte.
Bland bottennoteringarna var "du sparar". Det enda tillfälle du sparar är när du faller för en annons är när du tänkt att köpa en exakt pryl. Och då om reklamen erbjuder exakt den prylen. Köper du en grej på reklam bara för att den är billig har du bara spenderat pengar på en pryl. Du har förlorat till "habegäret".
mamamaggan
Men det ska väl finnas en relevans mellan bilden och produkten ?

Håller med om att rolig reklam tittar man på även om man inte har den minsta önskan att köpa produkten . Dålig reklam gör en förbannad på produkten och inte på reklambyrån , tyvärr.
Alba
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 17:54) *
ja ingen av dom två var något ögongodis för mig. däremot blev jag sugen på meloner (frukten då alltså).

Tur att du la till det rotfl.gif
Gossen Ruda
Nåja, melonerna duger som mellanmål. Kanske hon också fast bimbos är inte direkt min stil. Reklamen går kanske hem i Bulgarien, hos oss lockar den nog fram mer skratt än spritbegär.

Det var väl några år sen något batteriföretag försökte sälja sina varor med hjälp av en avklädd Christina Lindberg. Min gamla skolkamrat, hon gick i en årsklass ovanför mig.
mamamaggan
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 18:34) *
Nåja, melonerna duger som mellanmål. Kanske hon också fast bimbos är inte direkt min stil. Reklamen går kanske hem i Bulgarien, hos oss lockar den nog fram mer skratt än spritbegär.

Det var väl några år sen något batteriföretag försökte sälja sina varor med hjälp av en avklädd Christina Lindberg. Min gamla skolkamrat, hon gick i en årsklass ovanför mig.

Ja men där fanns det väl en relevans , Christina var väl där för att få det att tända till och................................. flirting.gif
malcolm
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 18:29) *
Men det ska väl finnas en relevans mellan bilden och produkten ?

Håller med, vad har en halvnaken kvinna med bilar och lastmaskiner med varandra att göra, tvivlar på att en seriös åkare köper traktor X för att den presenterades med en bikinibrud.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 11-08-2010, 18:53) *
Håller med, vad har en halvnaken kvinna med bilar och lastmaskiner med varandra att göra, tvivlar på att en seriös åkare köper traktor X för att den presenterades med en bikinibrud.

Men möjligen är det fler potentiella lastmaskinsköpare som uppmärksammar bilden...
Överbölingen
Enl vedertagen reklamkodex så gäller uppmärksamhetsvärdet. Oavsett mottagarreaktion.
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 11-08-2010, 19:01) *
Men möjligen är det fler potentiella lastmaskinsköpare som uppmärksammar bilden...

...eller som tror att tjejen ingår i köpet ? ! confused.gif
Gossen Ruda
CITAT (Överbölingen @ 11-08-2010, 21:39) *
Enl vedertagen reklamkodex så gäller uppmärksamhetsvärdet. Oavsett mottagarreaktion.

Jo, så är det. Många Åmålsbor var glada över filmen Fucking Åmål trots att det inte var en positiv bild av samhället. Det var viktigare att namnet syntes.
omk
Det är väl bara att titta till höger i skärmen. Staket, pioner och självvattnande amplar, visst, det accepterar jag på en trädgårds-sajt, men "Intuition hårborttagning" ???? Dessutom en helnaken brud ! Varför måste man vara naken för att ta bort hår på benen ??

Däremot skulle det varit kul om hon varit skallig, dvs om hon använt Intuition på huvudet isf benen ... wink.gif
Motti
På tal om reklam !någon som set Socialdemokraternas och LO:s reklamkanpanj på TV ,jag blev chockad är det sådant de ska gå till val på fear.gif tycker det var så osmakligt eller är det jag som är gammalmodig ?
mamamaggan
Menar du att de tycker att de unga ska ha jobb är osmakligt ?
Motti
Då har du tydligen inte set reklamen !att det skulle handla om att unga ska ha jobb då förstår jag inte Kondomen som är med plus en gammal dam.
mamamaggan
Man ser nog vad ens fantasi vill se. Jag ser en kille i målarkläder och det är vad det hela handlar om , att det är bra om de unga kan få jobb.
Anki på Öland
Fast lite missvisande reklam..... var 5:te ungdom har inget jobb säger dom, det blir 20% arbetslösa, 2005 var det ungdomsarbetslösheten 22,5%. Är det att göra reklam för sig.........
Anki
Motti
Jag bara undrar om vi set samma reklam ?vad har kondomen med ungdomsarbetslöshet att göra ?och den gammla damen som vaknar upp igämte den vid ett nattduksbord och ett glas vatten confused.gif och killen står nyduschad vid dörren och vinkar år henne innan han går ?
mamamaggan
Nej men säger de inte att det är bra om de har jobb , inte att de har sett till att ungdomsarbetslösheten har minskat . De gör väl som alla andra partier , säger en massa saker innan valet .

Tycker det är skrämmande att så många unga är utan jobb . Är det någon som vet om man har räknat på hur det skulle bli med ekonomin om man lät en del äldre gå hem med pension och fick in yngre på deras platser ? T ex att man byter en äldre mot en yngre , hur skulle det gå då ?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 22:49) *
Jo, så är det. Många Åmålsbor var glada över filmen Fucking Åmål trots att det inte var en positiv bild av samhället. Det var viktigare att namnet syntes.

Trots att inspelningen var ju inte ens i Åmål.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 12-08-2010, 00:10) *
Jag bara undrar om vi set samma reklam ?vad har kondomen med ungdomsarbetslöshet att göra ?och den gammla damen som vaknar upp igämte den vid ett nattduksbord och ett glas vatten confused.gif och killen står nyduschad vid dörren och vinkar år henne innan han går ?

Och ? Det har man gjort bara för att få folk att reagera och det görs ju uppenbart också . Vad de har eller inte har gjort är helt upp till ens fantasi . Killen är ju där för att måla , jag uppfattar det hela som att de driver lite med oss. Jag skrattar bara åt det hela och ser en kille som är hemma hos en gammal dam för att måla. Det kan faktiskt var hennes barnbarn.

Vad är det som säger att kondomen ( kommer inte ihåg om jag sett någon sådan men hennes löständer i ett vattenglas har jag sett men visst det kan finnas en kondom där också) har använts till det du tror ? Och om man har gjort det så behöver det väl inte vara den unga killen som har använt den . Äldre människor har sex, tro det eller ej !

Förresten , hade du reagerat om det varit en äldre man som legat naken i en säng och en ung tjej hade tvättat hans underliv ? Görs varje dag och jag tycker inte att det är speciellet anmärkningsvärt .

edit : rättat eget stavfel
herkules
CITAT (Överbölingen @ 11-08-2010, 18:24) *
Men kära vänner. Reklam är reklam. Mera långsökta mål än på div TV-reklam finns inte. Och nu har man hamnat i ett läge där det blivit serier. Ica är en av de koncerner som lyckats.
För 15 år sedan var ett par läckra spiror i röda high heals reklam för Mercedesbilar. So what?

Meloner eller "rattar" som Loffe Karlsson säger är väl inte helt fel. Häftiga grejor:).

Det tog inte lång tid för mig när jag vara lärare på Medieprogrammet i gymnasiet att se all reklam som en parentes. Somt var bra och somt var dåligt. Dåligast var reklam med urkasst språk. Reklam som språkligt inte riktade sig till rätt grupp kom näst sist. bäst reklam var sådan som var rolig. Oavsett om det lockade till köp eller inte.
Bland bottennoteringarna var "du sparar". Det enda tillfälle du sparar är när du faller för en annons är när du tänkt att köpa en exakt pryl. Och då om reklamen erbjuder exakt den prylen. Köper du en grej på reklam bara för att den är billig har du bara spenderat pengar på en pryl. Du har förlorat till "habegäret".

reklam är reklam, och?
den där bilden var ful och säger ingenting förutom att den som satte bilden är tuttfixerad.
en man gissar jag ...
Huggorm
CITAT (herkules @ 12-08-2010, 08:40) *
reklam är reklam, och?
den där bilden var ful och säger ingenting förutom att den som satte bilden är tuttfixerad.
en man gissar jag ...

Vad fördomsfull du är no.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 12-08-2010, 12:25) *
Vad fördomsfull du är no.gif

oja, jag har ganska många fördomar och jag odlar dem så gott jag kan.
Huggorm
CITAT (herkules @ 12-08-2010, 14:28) *
oja, jag har ganska många fördomar och jag odlar dem så gott jag kan.

Bra där smile.gif Fördomar har nästan alltid något korn av sanning i sig, dom uppstår inte ur tomma luften
Gossen Ruda
Beträffande tuttfixering så är det fler kvinnor än män som pumpar upp brösten på något sätt.
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 12-08-2010, 14:50) *
Beträffande tuttfixering så är det fler kvinnor än män som pumpar upp brösten på något sätt.

Vilken tur då - kan inte ens föreställa mig hur de männen skulle se ut om de gjorde det. crying.gif
*Stintan*
CITAT (Alba @ 12-08-2010, 14:52) *
Vilken tur då - kan inte ens föreställa mig hur de männen skulle se ut om de gjorde det. crying.gif

Nog finns det män som skulle behöva BH cool.gif
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 12-08-2010, 14:50) *

yep och dom brudarna måste det vara nåt fel i skallen på. vem vill gå omkring med 6 kg tuttar liksom?
Ralf
Jag har alltid undrar hur maten smakar på denna restaurang.

Carl

En bild på bröst piggar upp mer än exempelvis mer än en bild på en skördetröska
malcolm
CITAT (Ralf @ 12-08-2010, 16:17) *
Jag har alltid undrar hur maten smakar på denna restaurang.

Ser ut som kyckling och smakar säkert kyckling också.
Irene_L
Jag har funderat vad dom menade med den där reklamen om den unga killen och den gamla damen.... Så här tror jag: Man får se den unga killen och den gamla damen i sängen. Då ska man bli förvånad att han är ihop med en gammal dam. Men det är inte det som man ska bli förvånad av. Det är att han har jobb!!!
Så har jag tänkt!
andersen
CITAT (malcolm @ 12-08-2010, 18:32) *
Ser ut som kyckling och smakar säkert kyckling också.

Ja det är nog kycklingbröst.
malcolm
CITAT (andersen @ 12-08-2010, 18:43) *

a0a.gif
*Stintan*
CITAT (andersen @ 12-08-2010, 18:43) *

rotfl.gif
Huggorm
Ser mer ut som lammkött
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 12-08-2010, 19:36) *
Ser mer ut som lammkött

På fatet eller runtom? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Motti
fy på er snuskgubbar giggle.gif det var ju Meloner vet jag ,serverat med kräfftor rotfl.gif men visst ska Meloner vara fasta ?är de lösa ska de väl kasseras ?jag brukar alltid kläma på dom i ändarna då ska de vara lite småmjuka,annars i helhet har jag lärt mig i Grekland att en Melonen ska vara hård och fast men lite mjuk i ändarna,då är den bäst.För visst vart de Meloner vi pratade om confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon