Skulle
katten välja det här? En sådan här operation gör man inte för djurets bästa utan för människans bästa tror jag...
Mvh
Fenja
Anki på Öland
11-08-2010, 11:13
Håller med, hemskt!
Anki
Meriona
11-08-2010, 11:21
Usch jag vill inte se, vad handlar det om för operation? Skönhets-?
Tydligen blev katten jagad av hundar och sprang i en elledning.
Mvh
Fenja
Sussie F-Flower
11-08-2010, 11:47
Jag tycker att sån't där är djurplågeri!!!
Vore betydligt värdigare att få somna in, för gott!
Stackars katt!!!
Håller med om allt. Veterinären skulle buras in.
Meriona
11-08-2010, 11:59
Då ska jag inte titta tror jag. Men jag håller med i sak, man ska inte plåga djur med att försöka laga dem eller hålla dem vid liv för sin egen skull.
Anki på Öland
11-08-2010, 12:08
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 12:59)

Då ska jag inte titta tror jag. Men jag håller med i sak, man ska inte plåga djur med att försöka laga dem eller hålla dem vid liv för sin egen skull.
Var inga otäcka bilder bara en katt dom försökte hitta ett hem till. (så långt jag tittade i alla fall)
Anki
Meriona
11-08-2010, 14:39
Jag såg en bild påExpressen, den hade inga framben tror jag, kanske bara ett bakben?
Vilken mening för katten är det att leva då, kan man undra.
malcolm
11-08-2010, 16:01
Vore det min katt skulle jag låta den somna in.
Utan att ha satt mig in i den här historien, så kan jag berätta vad jag upplevde i Indien. Jag besökte ett djurhem där de tog hand om ägarlösa djur. Eftersom det var olagligt att döda djur (nordvästra Indien), fick trafikskadade djur vård istället för att avlivas, trots att det säkerligen hade besparat dem en massa lidande.
I alla fall, så fanns det där speciellt en hund som jag minns. Han hade blivit påkörd på bakdelen och blivit fullständigt förlamad i bakbenen. Hunden hade dock överlevt och hade nu hittat en ny gångstil: gåendes på frambenen! Framkroppen var oerhört muskulös medan bakdelen nästan förtvinas. Han kunde förflyta sig oerhört snabbt med tanke på sin skada och sprang och lekte med de andra hundarna, till synes väldigt lycklig över livet
malcolm
11-08-2010, 17:18
Har sett på Animal Planet hur hundar med skadade/amputerade bakben fått som en liten vagn med hjul på bakkroppen och dessa hundar verkar inte lida någon nöd men i fallet med katten ställer jag mig tvekande om nyttan med att låta den leva.
Ett djur kan aldrig förstå att det måste rehabiliteras, att det måste utstå en massa smärta, att livet aldrig mera blir som förr och att det kanske måste äta en massa mediciner. Det kan inte föreställa sig döden och prioritera att överleva till varje pris...
Många djur får lida oförtjänt på grund av ägarnas prioriteringar.
Mvh
Fenja
Ett djur som är svårt skadat ute i naturen är direkt dödsdömt.Har aldrig begripet det där amputerandet av ben ! och penisamputationer på kastrerade hankatter med njursten.Djur ska inte behöva utstå en massa plågor för att ägaren har separationsångest,man måste fatta när gränsen är nåd för hur långt man kan driva ett djur.
Myosotis
12-08-2010, 08:57
Kan inte se filmen, men om det är en katt utan ben borde den avlivats.
Whiskuchi
14-08-2010, 10:22
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 22:24)

Har aldrig begripet det där amputerandet av ben ! och penisamputationer på kastrerade hankatter med njursten.
Varför inte penisamputationer? Det är ingen särskilt komplicerad operation och ger ofta väldigt goda resultat.
OnTopic: nej, den katten borde fått somna in.
Solstorm
14-08-2010, 11:19
Inte har den veterinären gjort det för kattens skull inte. Känns mer som forskning för att se vad katten kan klara. Stackars katt

Tänk hur har den kännt sig efter amputationen innan det har läkt, nu kanske den har fantomsmärtor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.