Full version: Clematis mandschurica
kerstin z5-6
Eftersom Rosorna tog s hårt av vintern är det trevligt med en Clematis med växtkraft :)CL mandshurica doftar honung.
DSC02189.jpg

DSC02191.jpg

Frösådd 2007
CillaM
Gräsligt fin Kerstin!
Kajsa
Vacker, så du har frösått den, var köpte du fröer ? Hittade lite på AOT/listor, Stor styvklematis, så den klipper du ner sen höst, har du den i kruka eller är det något som står ute året om, hur pass härdig är den ?

Jo i sommar har det varit roligare med alla klematis än rosorna som frös för oss, håller med.
mamamaggan
Har ungefär samma frågor som Kajsa och undrar om den skulle klara att stå ute i kruka året runt i min zon 2- 3 ?
kerstin z5-6
Jag har sått den, ser ni hur den står?I en cementring, ovan mark med konkurrens av tre rosor..klarar den det året om så klarar den säkert kruka i 2-3-men den blir gräsligt stor..:)klipper? nee det sköter vintern om här smile.gif
Binder lite men den är ganska klättervillig själv
Frö tror jag var kanada ev Gardens North , men jag ska försöka ta frön i år från den
Kajsa
Så den klarar din tuffa zon, härligt. Skulle du få många frön köper jag gärna några.

kerstin z5-6
Här köps inga..du får om de hinner mogna, har inte kollat hur snabbt det går-inga problem påminn bara
LenaFriman
Kerstin, den var fin!

Tigger gärna frön också om det går. flirting.gif
kerstin z5-6
Meddelar i förökningsavdelningen när de ser klara ut
LenaFriman
Åå va bra!

Ska hålla utkik. thanks.gif
Kryddan03
Jag håller också utkik - om det är ok, Kerstin? wink.gif
Den skulle bli jättefin att ha på terrassen. smile.gif
kerstin z5-6
ok:)
Kryddan03
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-08-2010, 15:07) *
ok:)

Tack! smile.gif

[attachment=53920:IMG_2313.JPG]
Garden bliss
Vad fin! Vad trivs den i för jord? Sol/skugga?
kerstin z5-6
den går bra i båda... har den bara 5 tim sol är det oki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon