Full version: Valnöt
EsterM
I våras när jag plockade fram min krukor och korgar upptäckte jag att någon (troligen ekorrar) planterat en valnöt i en korg. Jag har en granne som har ett stort valnötsträd som får mycket nötter.
Jag planterade om det lilla trädet och har haft det ute på norrsidan av huset hela sommaren. Det har inte vuxit så mycket med det lever och ser rätt välmående ut.
Min fråga är :
Vad gör jag till vintern, ska det få bo i mitt uterum, eller ska jag gräva ner det i trädgårdslandet ?
Jag har inte bestämt mig för var det ska bosätta sig permanent, om det överlever.[attachment=53696:valnot.JPG]

Alexander-VG-zon3
dom gillar värme och sol så det kan ju ha varit därför den växt dåligt när den stått på norrsidan.

du kan övervintra det inne, i en temp på under 10grader men över 0c. eller som du skrev gräv ner det i marken med krukan om (gärna i lucker jord). eller plantera ut det direkt i marken nu om du hittar en plats där du vill ha det.

det finns ju lite risker med att övervintra det i kruka som att det kan bli för blött eller för torrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon