Ezereht
Nu har jag planterat Syrenhortensian jag köpte. Hittade ingen Early sensation, så jag köpte en Vanilla Fraise som jag sneglat efter förut vet jag. Tänkte finns ju inget som hindrar en Early sensation sen nån gång om man snubblar över en.

Men men... en del grenar vill som nästan lägga sig ner. Så nu band jag ihop "busken" och satte ett stöd i mitten (i fall det blåser). Funderar nu om jag kunde fått den stabilare om jag grävt ner den djupare? Eller bör man inte göra det?
Blir den stadigare med tiden?

Just nu står den på en liten kulle, för jag ville få upp den en bit, den står i ett hörn av landet.
kerstin z5-6
Du bör inte gräva ner den djupare,det gillar den inte ..
Ezereht
Aha.. ganska trevligt att höra, för jag hade ingen lust att gå och gräva igen wink.gif
HelenJ
CITAT (Ezereht @ 12-08-2010, 20:12) *
Nu har jag planterat Syrenhortensian jag köpte. Hittade ingen Early sensation, så jag köpte en Vanilla Fraise som jag sneglat efter förut vet jag. Tänkte finns ju inget som hindrar en Early sensation sen nån gång om man snubblar över en.

Men men... en del grenar vill som nästan lägga sig ner. Så nu band jag ihop "busken" och satte ett stöd i mitten (i fall det blåser). Funderar nu om jag kunde fått den stabilare om jag grävt ner den djupare? Eller bör man inte göra det?
Blir den stadigare med tiden?

Just nu står den på en liten kulle, för jag ville få upp den en bit, den står i ett hörn av landet.

Just Vanilla Fraise är gansak vek i växtsättet, blomklasarna är så tunga att grenarna lägger sig på marken. Ett bra sätt är att binda upp den. Men gräva ner den djupt mår den inte bra av.
En ny sort har förresten kommit som är lika fin som Vanilla Fraise, men betydligt stadigare - Pinky Winky.
Ezereht
Aww jag såg den! Får väl skriva upp den bredvid Early sensation på "vill ha-listan".

För övrigt såg jag en jättefin kornell med riktigt limegröna blad, sådär som popplar blir på hösten. Tjusigt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon