Jag sådde i slutet av januari, hade god belysning men allt stod inne i lägenhet (säkert 24-25 grader...), tills alla plantor fick flytta ut utanför fönstret i början av maj. Utplantering i slutet av maj/början av juni.
Nu tänkte jag dela med mig om resultatet, för det blev faktiskt över förväntan! Jag hade inte vågat hoppas på att så mycket skulle växa så bra, och en hel del har tom blommat!
Rudbeckia, har växit så det knakat och blommar helt fantastiskt! Har satt dem framför klätterrosen Etude (som också blommat helt underbart!), efter inspiration från Kajsa här på forumet. Jag tycker om hur de starka färgerna kontrasterar varandra.
[attachment=53728:DSC_2654.JPG]
Purpursporre, som jag trodde skulle bli betydligt högre. Vad tror ni, blir de högre nästa år eller borde jag flytta fram dem i rabatten? Har så smått börjat blomma nu!
[attachment=53729:DSC_2655.JPG]
Till vänster ser vi akleja, som inte hann blomma. Sedan purpurklätt som blommar nästa år. Längst bak står volruta, som jag också trodde skulle bli högre. Vad tror ni om den? Hur hög blir den egentligen? [attachment=53730:DSC_2657.JPG]
Anisisop (den blå) har växt alldeles förskräckligt och nästan kvävt stackars Constance Spry som finns någonstans bakom.... Växten lite längre fram är också en anisisop, Apache Sunset, som har hållt en mer behaglig storlek och som blommat lite sporadiskt. Blir den blå anisisopen alltid så här stor? Eller är det just den här varianten?
[attachment=53731:DSC_2658.JPG]
Temyntan har också växt så det knakat. Har fullt med knoppar nu.
[attachment=53732:DSC_2659.JPG]
Solhatten Primadonna Deep Rose, den första blomman men många fler på väg.
[attachment=53733:DSC_2661.JPG]