Full version: Pensionär
Sidor: 1, 2, 3
Huggorm
Jag har bara positiva erfarenheter av pensionärsgrannar. De som jag har haft har varit tysta och lugna samt trevliga.
gnon49
CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 20:46) *
Tyvärr måste jag göra dig besviken. Vallöften är inte sanna, bara spel för gallerierna. Jag tror alla medborgare önskar pensionärerna allt gott och det är tacksamt för politikerna att lova guld och gröna skogar för dem. Om man tittar bakåt så kan man ställa frågan: Efter vilka val har pensionärerna fått det bättre? Det är nog ingen fråga för nyblivna pensionärer att svara på, det är nog de som är 77+ som ska svara.

Tänk om man kunde begära skadestånd av politiker som inte håller sina löften.

Du har säkert hel rätt. Men dagens pensionärer kanske inte vill stå med mössan i handen och tacka för pensionen.
Förhoppningsvis har man större krav än bara munnarnas bekännelse från politikerna. Tidigare generationer var nöjda med det lilla. Den tiden är nog förbi. Bara politikerna också insett det. Gamla mor Stina har gått ur tiden. Nyblivna pensionären Fru Andersson lever i högsta grad och har fortfarande aptit på livet. Fru Andersson kan avgöra valet.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 14-08-2010, 21:08) *
Tidigare generationer var nöjda med det lilla. Den tiden är nog förbi.

Synd att det skulle komma just som andelen pensionärer är större än någonsin tidigare unsure.gif
Bengalow
Hade du fått råda så hade du väl infört ättestupan igen. Fy f-n vilken äcklig syn du har på människor som slitit i hela sin livstid....att dom skall dö så att dina problemen försvinner...
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 14-08-2010, 23:57) *
Hade du fått råda så hade du väl infört ättestupan igen. Fy f-n vilken äcklig syn du har på människor som slitit i hela sin livstid....att dom skall dö så att dina problemen försvinner...

Ta inte i så du skiter ner dig. Vad baserar du det där påhoppet på egentligen? Och varför valde du just mig, när det finns andra i tråden som faktiskt verkligen uttryckt motvilja mot pensionärer?
Bee
Jag "röstade" ja. Jag har några år kvar till 65 men jobbet betalade för att jag skulle sluta. Kan inte säga att jag känner mig som en pensionär, snarare känner jag mig långledig. Har varit hemma 5,5 månader nu och det börjar klia i fingrarna efter nåt att göra.
Och ja, jag bor i radhus biggrin.gif Plus har jag katt flirting.gif

Vi är många nyblivna pensionärer i samhället nu. Både ålders- och avtalspensionärer. Jag tror ingen av oss vill bli associerade med den äldre generationen våra föräldrar tillhör (80-90+).
Jag lyssnar fortfarande på Led Zeppelin och de övriga mästarna inom rockgenren.
Då retar det mig att media generaliserar och avbildar alltid en pensionär som en gråhårig kvinna med rullator. För 30 år sen var jag 30 och trettio år framåt är jag 90. DÅ kanske jag har rullator. Inte nu.

Nej, bäva månde vårdpersonalen på hemmet när min generation flyttar in. Då får dom ha hörselskydd när heavy metal-musiken ljuder genom korridorerna...
Aqvakul
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 16:36) *
Jag "röstade" ja. Jag har några år kvar till 65 men jobbet betalade för att jag skulle sluta. Kan inte säga att jag känner mig som en pensionär, snarare känner jag mig långledig. Har varit hemma 5,5 månader nu och det börjar klia i fingrarna efter nåt att göra.

Vi är många nyblivna pensionärer i samhället nu. Både ålders- och avtalspensionärer. Jag tror ingen av oss vill bli associerade med den äldre generationen våra föräldrar tillhör (80-90+).
Då retar det mig att media generaliserar och avbildar alltid en pensionär som en gråhårig kvinna med rullator. För 30 år sen var jag 30 och trettio år framåt är jag 90. DÅ kanske jag har rullator. Inte nu.

Nej, bäva månde vårdpersonalen på hemmet när min generation flyttar in. Då får dom ha hörselskydd när heavy metal-musiken ljuder genom korridorerna...

bravo.gif
*Stintan*
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 16:36) *

[attachment=53896:34183557133p501138.jpg]
Bee
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2010, 16:47) *
[attachment=53896:34183557133p501138.jpg]

Hehe... den bilden skall jag spara och använda i framtiden! rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon