Full version: En härlig tid
Överbölingen
Vaknade tidigt.
Bjöd frugan på kaffe på säng.
Gick morgonrundan.
Kom in med en korg.[attachment=53810:harvest1.jpg]
lenaandersson
Visst är det underbart man känner sig så rik.
mvh Lena
fuchsian
Sådana män gillar jag skrapt och är lyckligt lottad att ha en sådan i mitt liv sedan länge fr. tonåren.
Det bevisar att du har hjärtat på rätta stället och förgyller din frus dag med det enkla, men så viktiga sätt,
----- att du bryr dig om henne och livet ni lever -------- ....fuchian....
Blomstertanten
CITAT (Överbölingen @ 14-08-2010, 12:46) *
Vaknade tidigt.
Bjöd frugan på kaffe på säng.
Gick morgonrundan.
Kom in med en korg.[attachment=53810:harvest1.jpg]

Men inte gav du väl frun korgen???? ohmy.gif

tongue.gif
Lady Hamilton
Ja visst har vi en härlig tid nu Och efter denna kanonsommar som vi har haft så kan vi inte klaga. Jag har aldrig skördat så mycket tomater och gurka som i år Har lagt in på längden å på tvären och gett bort till alla som velat ha. Även gyllenbären har gett stor mängd liksaom jordgubbar o smultron. Nu väntar jag bara på att äpplena och havtornsbären skall mogna
Monaxe
CITAT (Lady Hamilton @ 14-08-2010, 19:18) *
Ja visst har vi en härlig tid nu Och efter denna kanonsommar som vi har haft så kan vi inte klaga. Jag har aldrig skördat så mycket tomater och gurka som i år Har lagt in på längden å på tvären och gett bort till alla som velat ha. Även gyllenbären har gett stor mängd liksaom jordgubbar o smultron. Nu väntar jag bara på att äpplena och havtornsbären skall mogna

Suck suck suck...här har det mesta regnat bort, potatisen ruttnade och tomaterna mognar inte alls, inte ens gurkorna trivs i detta ständiga mula och regniga klimat...
Fördelen är att svampen ser ut att stortrivas, fick en rågad stor korg med kantarellen förra helgen, det blir garanterat mer.
Lady Hamilton
CITAT (Monaxe @ 14-08-2010, 19:26) *
Suck suck suck...här har det mesta regnat bort, potatisen ruttnade och tomaterna mognar inte alls, inte ens gurkorna trivs i detta ständiga mula och regniga klimat...
Fördelen är att svampen ser ut att stortrivas, fick en rågad stor korg med kantarellen förra helgen, det blir garanterat mer.

Oj ojdå trostar.gif Men vad kul att du i allafall får svamp smiley_small_hug.gif
Ja potatisen här mår bra och jag måste tyvärr även avslöja att både svamp o lingon/blåbärs tillgången är mycket god här
Ezereht
Varit en superfin sommar i Umeå. Kändes som det var på tiden också, knappt varit badväder några somrar i rad, synd när man har småbarn. Men i år så biggrin.gif Välbadat !!

Vilken fin korg med grönsaker biggrin.gif Mina tomater hinner nog aldrig mogna, men om jag haft växthus kanske.... *drömmer
Man kan nästan ana att dom doftar sådär gott som mest bara hemodlade tomater gör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon