Full version: Ernst Kirchsteiger
Sidor: 1, 2
Monica i Nässjö
Har precis avnjutit ett inspelat program av "Sommar med Ernst" och det slog mig då att vem man än pratar med, antingen älskar man honom eller hatar. Varför?

Själv älskar jag honom. Gillar hans stil och han är precis en sådan karl som jag skulle kunna bli kär i. Jag gillar verkligen alla hans inrednings- och trädgårdsidéer som han kreerar och jag tycker inte alls han är stroppig och högfärdig. Tvärtom tycker jag han är ovanligt ödmjuk.

Hur kan det komma sig att han berör så många människor, negativt eller positivt? Och jag har märkt att det är speciellt mina manliga bekanta som har mest emot honom. Nästan som om de skräms av hans feminina sida? Vad tycker och tror ni?
Klint
Kan vara att han sticker ut men det finns ju fler som gör.Kan männen känna sej hotade tror du?
Personligen försöker jag låta bli att reta mej på folk. Ernst tycker jag är ok mycket bra ideer men några kassa oxå gillar att kolla på programmet men inget jag planerar mina aktiviteter efter och kollar inte på nätet.Jag tycker han är skönt avspänd iallafall
Meriona
Jag känner nog ingen som tycker om Ernst. blink.gif Jag tycker att han är vedervärdig. Men smaken är som baken.
Huggorm
Jag tycker han verkar lite sliskig, men jag kan väll inte direkt säga att jag avskyr honom och byter kanal om han skulle råka dyka upp i rutan.
malcolm
Ernst K är en fjant!
Meriona
CITAT (malcolm @ 14-08-2010, 20:25) *
Ernst K är en fjant!

Det var ord och inga visor. flirting.gif
gnon49
Minns honom från svt. Men det är ju några år sedan. Jaså, han är kvar i rutan.
xlxl67
CITAT (Monica i Nässjö @ 14-08-2010, 20:12) *
Har precis avnjutit ett inspelat program av "Sommar med Ernst" och det slog mig då att vem man än pratar med, antingen älskar man honom eller hatar. Varför?

Själv älskar jag honom. Gillar hans stil och han är precis en sådan karl som jag skulle kunna bli kär i. Jag gillar verkligen alla hans inrednings- och trädgårdsidéer som han kreerar och jag tycker inte alls han är stroppig och högfärdig. Tvärtom tycker jag han är ovanligt ödmjuk.

Hur kan det komma sig att han berör så många människor, negativt eller positivt? Och jag har märkt att det är speciellt mina manliga bekanta som har mest emot honom. Nästan som om de skräms av hans feminina sida? Vad tycker och tror ni?

Haha skönt att läsa din kärleksförklaring;) Säkert lyckas han förmedla känslor o ett nytt sätt som mången karl runtom i landet blir avis på. Jag gillar också honom som vågar vara lite mjuk. Det måste man väl få även om man ser ut som en hunk?
Anki på Öland
Jag tycker han är helt OK, kul att se alla hans idéer. Är inte ett dugg pysslig själv, men som sagt, kul att titta på allt han gör.
Anki
Aqvakul
Hustrun avfärdade honom redan i ett av hans allra första program: "Jag tål inte karlar i vita lofers"...
*Stintan*
Mig stör han inte. Tycker att han gör en del kuliga saker men jag gillar inte allt han hittar på.
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 14-08-2010, 20:40) *
Hustrun avfärdade honom redan i ett av hans allra första program: "Jag tål inte karlar i vita lofers"...

Men nu är han ju barfota och viftar med sina håriga tår, det kanske hon skulle tycka om? angel_not.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 20:48) *
Men nu är han ju barfota och viftar med sina håriga tår, det kanske hon skulle tycka om? angel_not.gif

Nej, hon säger att det är lika illa i hans fall....
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 14-08-2010, 20:40) *

Klok fru du har! biggrin.gif Män i vita loafers är inte pålitliga tongue.gif
Jag mår illa av att tvingas stå ut med att han dyker upp överallt!!! Man har ju fullt sjå att slippa se och höra fjanten spam.gif
"Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen."
"Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte."
Säger inte dessa citat allt ?!?! blink.gif
Nää, nu mår jag verkligen illa!
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2010, 20:57) *
Klok fru du har! biggrin.gif Män i vita loafers är inte pålitliga tongue.gif
Jag mår illa av att tvingas stå ut med att han dyker upp överallt!!! Man har ju fullt sjå att slippa se och höra fjanten spam.gif
Nää, nu mår jag verkligen illa!

tummenupp.gif
Meriona
Har du bytt bild Blomstertanten?
Snygg du är! yahoo.gif
Blomstertanten
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 20:59) *
Snygg du är! yahoo.gif

Tack! blush.gif
Aqvakul
Snygg du är! yahoo.gif

Visst är det så.. yes.gif
Solstorm
Han är ju den absolut värsta kärringen på tv.

CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2010, 20:57) *

Och så talar fjanten om vad han känner när han tittar på olika saker. Det är ju fullständigt ointressant vad han känner när han tittar på en färg.
giggle.gif Fast jag vet en gäng med käringar som storgillar honom, men jag vet inte om jag vågar tala om vad jag tycker om dem. giggle.gif Det är ju helfjantiga de också.

Snygg är du Blomstertanten men du ser lite högdragen ut, fast det är nog bra, det ger extra tyngd åt dina ord tummenupp.gif
Inga från Närke
Tycker också illa och gott om honom men vet inte riktigt varför. Lite kanske för jag tycker han har ett kvinnligt sätt. Sedan hans idéer är ju både roliga och tokiga ibland. Detta med stenar runt golvet ser ju fint ut men hur fasiken ska man städa, det skulle jag vilja veta, det borde han tipsa om också. Sedan alla dessa ljus som han tänder och tyger i närheten, brandfarligt eller hur.
Monica i Nässjö
Ha ha, många känslor som kom upp till ytan här. Jo, jag är en kärring, det kan jag inte förneka. Har passerat halvlek och jag skäms inte ett dugg för att tillhöra den skaran som storgillar honom tongue.gif Och som någon sa, tänk att en hulk kan visa upp en sådan feminin sida. Me like! wub.gif
Solstorm
Såg en gång för många år sedan när han skulle inreda ett studenrum. Han gjorde en möbel med bord och bänkar som det inte gick att sitta vid. Han skulle sitta där själv sedan men det gick inte, minns inte om han fick sitta skräddare eller hur han knevlade ihop det.
netha
Är väl ingen älskare av vare sig Ernst eller programmet men nog kan jag titta en stund ibland.
Att han är feminin gör mig inget ... nyfiken är jag på vad han ska hitta på ... ofta väldigt opraktiska grejs kan jag tycka. precis som Inga i Närke säger.

Jasså är han barfota i programet!? Då har jag nog inte tittat så värst noga ... har öht inte sett några fötter vad jag minns. giggle.gif
Snöflinga

Jag varken älskar eller hatar honom. Tycker att det är intressant att se hur han skapar en bostad av en gammal hytta. Det blir jättefint och visst har han annorlunda ideer som jag tycker är vansinniga men som på rätt plats blir bra. Eftersom han är lite udda ( jag gillar udda människor) så tycker jag han är helt OK men jag älskar honom inte laugh.gif
Whiskuchi
Jag varken älskar eller hatar Ernst. En del han gör är fint, en del är bedrövligt, det mesta ser jag inte alls eftersom jag alltid missar hans program (vet inte ens vad det heter). Tror han gör sig till en del för att bli omtalad wink.gif
Piccante
Ernst framkallar min kräkreflex på nolltid sick.gif Jag tycker ofta hans hemmabyggen och lösningar ser väldigt opraktiska och amatörmässiga ut. Skulle absolut inte vilja låta honom inreda mitt hem och hans flummiga prat om allt tål jag inte.

Ska bara tillägga att han är bafota gör mig inget för det är jag också laugh.gif
netha
CITAT (Markus_H @ 14-08-2010, 23:10) *
Ernst framkallar min kräkreflex på nolltid sick.gif Jag tycker ofta hans hemmabyggen och lösningar ser väldigt opraktiska och amatörmässiga ut. Skulle absolut inte vilja låta honom inreda mitt hem och hans flummiga prat om allt tål jag inte.

Ska bara tillägga att han är bafota gör mig inget för det är jag också laugh.gif

Och jag som trodde det var mest homofober som inte tålde honom.

Barfota är viktigt sommartid i vårt karga land. smile.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 20:21) *
Jag känner nog ingen som tycker om Ernst. blink.gif Jag tycker att han är vedervärdig. Men smaken är som baken.

Det gör du flirting.gif Jag hade fallit som en fura om han flirtat med mig innan frun - OCH om jag varit född då rotfl.gif Ja, född var jag nog men...
xlxl67
Ernst är underbar! Kan han inte bara som enda mjuka man i tv få gå omkrng o va som han är är.
Lokan
Finns det nån annan i TV som har ett så smittande skratt som Ernst?? Han är väldigt positiv och ser ofta på saker från en lite annan vinkel. Allt han 'grejar' med faller inte mig i smaken men så är det väl, alla kan inte ha samma smak och åsikt! Men en halv timme med Ernst räcker mer än väl! Det samma gäller Per Morberg! flirting.gif
Motti
Ernst bejakar sina kvinnliga sidor !alltså en man som lagar mat inreder osv,själv har jag inte bestämt vad jag tycker om honom,men min man är helt övertygad om att han måste vara BÖG giggle.gif konstnärliga människor är ofta dubbelnaturer och skliter i vad andra tycker och tror om dom,de gör sin grej helt enkelt !Visst mycker av Ernst grejer är töntiga ,men i bland får han till det.
Klint
i min värld är det inte helt vanligt att man har barn ihop med sin fru av kvinnligt kön isådanafall... flirting.gif
Bettis
Tittar gärna på Ernst gillar väl inte allt han gör men han är OK tycker jag.
Aqvakul
Ett slag blev det lite mycket Ernst i rutan - då är det lätt att man tröttnar lite..
Monica i Nässjö
Ja, det har du rätt i. Ungefär som när det var väldigt mycket Robert Gustavsson i alla möjliga och omöjliga fall. Då tyckte jag inte han var rolig längre.
sqrulan
Ernst är helt okej och jag tycker att han har mysiga program.
Snöflinga
CITAT (Monica i Nässjö @ 15-08-2010, 09:29) *
Ja, det har du rätt i. Ungefär som när det var väldigt mycket Robert Gustavsson i alla möjliga och omöjliga fall. Då tyckte jag inte han var rolig längre.

Robert Gustavsson anser jag bara vara en dålig kopia av Gösta Ekman (papphammar) ... dessutom har han kommit i gubbsjukeåldern då hans repliker bara handlar om vad som rör sig under bältet sick.gif
Jag är inte av den pryda sorten ... men som sagt det kan bli för mycket.
sommarhumla
[attachment=53882:Ernst_Ki..._127315w.jpg]

yes.gif wub.gif

Tycker att Ernst är helt ok och gillar hans program.
Monica i Nässjö
CITAT (sommarhumla @ 15-08-2010, 10:54) *
[attachment=53882:Ernst_Ki..._127315w.jpg]
yes.gif wub.gif

Tycker att Ernst är helt ok och gillar hans program.

Mmm, den skulle jag inte ha något emot att krama! wub.gif
vildvittra
jag gillar honom!härligt kreativ och fantasifull
inte direkt en människa som smälter in i mängden

jag tycker om människor som vågar vara sig själva

sedan tycker jag att det har blivit lite för upphaussat kring honom, det hände efter att tv4 blev indragen i det hela

och jag är inte en kärring. inte än i alla fall smile.gif fyller 30 i år
Bee
Hunken Ernst - yes any day! Vilken fin bild, Sommarhumla!
Visst förstår jag att många män - inkl maken - känner av konkurrensen och inte gillar Ernst.
Men jag gillar Ernst! Speciellt den här säsongen. Visst är det ett spännande bygge han håller på med! Fast jag undrar hur dom får ihop det med ljudnivån mellan våningsplanen. Med allt det öppna torde det bli svårt att få det tyst på övre planen om några sitter och pratar vid matbordet därnere.
sommarhumla
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 17:58) *
Hunken Ernst - yes any day! Vilken fin bild, Sommarhumla!
Visst förstår jag att många män - inkl maken - känner av konkurrensen och inte gillar Ernst.
Men jag gillar Ernst! Speciellt den här säsongen. Visst är det ett spännande bygge han håller på med! Fast jag undrar hur dom får ihop det med ljudnivån mellan våningsplanen. Med allt det öppna torde det bli svårt att få det tyst på övre planen om några sitter och pratar vid matbordet därnere.

Ja i år har han verkligen ett spännande projekt och det ska bli kul att se det färdiga resultatet. Tycker också det är kul att han återigen tagit hjälp av smeden Lina. Jag tycker att hon är otroligt skicklig och hon får alltid ihop något snyggt som funkar i det sammanhang det ska vara i. Han hittar ju också på nya funktioner för material som man inte trodde var möjligt, att tex bara tänka sig att få ihop två sängar till en stor soffa...
Piccante
CITAT (Monica i Nässjö @ 15-08-2010, 11:05) *
Mmm, den skulle jag inte ha något emot att krama! wub.gif

Jag vill också krama katten kram1.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 15-08-2010, 18:15) *

Väldigt söt katt... wub.gif
Bee

Hehe. Fast faktum är att Ernst schasade bort den svarta katten som hade hoppat upp på bordet utanför huset. "Där går gränsen" sa Ernst.
Det var alltså inte katten på Sommarhumlas bild han schasade bort.
Krama katt är annars gott. Det stjäl jag mig till när vår Smilla inte kan komma undan (vilket hon alltid försöker, hon gillar inte kramar).

Edit: Min lilla laptop är helknäpp! Den tycker att jag trycker fler gånger än jag gör! Ber om ursäkt om det ser dumt ut (och nu menar jag inte innehållet - det är en annan sak!)
Biggan_
Snygg du är! yahoo.gif

Riktigt snygg! tummenupp.gif
Vad har du gjort? Känner inte igen dej från den andra bilden? giggle.gif
Alba
De första åren som Ernst var med i TV kunde jag inte med honom. Valde bort programmen pga programledaren.
I år har jag upptäckt hans fantastiska program på torsdagar och nu har jag en helt annan bild av honom. Numera missar jag inte ett enda av hans program.
Han har så otroligt bra ideer.
Jag tycker inte han är lika flamsig och påklistrad som förut. Han har mer vana numera och kanske även att han ändrat sig lite i sitt sätt att vara ......eller så är det jag som ändrat mig. rolleyes.gif
Vippan
Ernst snygging den mannen gillar jag dessutom har jag fått en kram av honom på riktigt mmmmm
Monica i Nässjö
I kväll kl. 20, då bänkar jag mig och njuter!

Javars, katten var rätt söt också rolleyes.gif
xlxl67
CITAT (Monica i Nässjö @ 19-08-2010, 15:10) *
I kväll kl. 20, då bänkar jag mig och njuter!
Javars, katten var rätt söt också rolleyes.gif

haha laugh.gif Ska också kolla på Ernst...eller menar katten ikväll...eller vad var det nu man skulle kolla på?! wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon