Full version: Lövhult
Kajsa
Vad tror ni om denna rosen, Hortogreen har tagit in den och säljer i höst och den ska inte bli så hög, klurar lite om jag ska beställa den då jag redan har en beställning där av annat.
I LÅG finns en fylld kanelros som är 2.5 x 2 m och visst spred den sig mycket ?
Årets Pomros/Lövhult
svennis
Hej Kajsa!
Tror den är lik Hästhult som jag har.
Låg ros fint bladverk o sprider sig..
hästhult.JPG

4.JPG

Kajsa
svennis läste du texten från länken, utvald av 27 kloner av kanelrosen, så den finns i så många varianter, Hästhult som du kallar din är väl en annan i alla fall då ?
Jag vill inte den ska sprida sig för mycket. Har alltid gillat blomman den är för vacker.
Ezereht
Jag tror dom alla sprider sig, alla 27 wink.gif men kanske den bästa blommar lite längre, mer omfattande eller så? Dom är ju inte sjukliga av sig så kan inte tänka mig det är det dom tittat efter.
Kajsa
Jag beställde rosen det låter lite kul med den POM rosen och det mindre formatet ca 1 m gör den lätt att placera. Om den börjar sprida sig hej vilt får jag skicka rotskott till er rosvänner här på Odla.
Kajsa
Fick min Lövhult från Hortogreen idag, den var sååå fin med åtta grenar 30 - 40 cm hög och den var rotäkta. Så nu ska jag klura i helgen var ska jag plantera den i trädgården ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon