Och hur kom han in i källaren alls? Antingen om nån lämnat öppet förut nån dag, men han måste ta sig först upp för en trapp på 3 steg och sen nerför en trapp i vinkel på säkert 20 steg. ELLER möjligen skuttat upp ett par decimeter från trottoaren och in i ett ventilationshål, haft tur att den dörren från "verkstan" stod öppen den enda gången på året vi har hantverkare här.
Osannolikt alltihop tycker jag!
Nå, jag susade iallafall upp till lägenheten och hämtade handskar, en handduk och enavbitartång. När jag sen kom ner igen så satt kotten i ingången till mitt förråd, tydligen hade han kommit loss själv. Bara att hiva handduken över honom och bära ut honom. Han såg lite mager ut och ganska medtagen, men hade ingen passande kottemat hemma alls, så tyvärr fick han lomma iväg hungrig, hoppas att han hittar nån smaskig snigel kvickt.
Ursäkta monologen, men jag kommer att ligga vaken hela natten och fundera på hur han kom in i mitt förråd? Inte kan de väl göra sig så små som 5 x 5 cm? Den såg ju fullvuxen ut, förutom att den möjligen var lite mager?