Full version: Hängig chili
Sollan A
Blev med chili vid mässan i våras. Har haft den i växthuset men då den började se krasslig ut flyttade jag in den på altanen. Bladen gulnar och trillar av, hela växten ser ledsen ut (som om den vore torr vilket den inte är) Vad gör jag? Gödslar? Den har många små frukter som blir gula efter hand.
Och namnlappen har jag tappat bort...
Preussen
CITAT (Sollan A @ 15-08-2010, 20:53) *
Blev med chili vid mässan i våras. Har haft den i växthuset men då den började se krasslig ut flyttade jag in den på altanen. Bladen gulnar och trillar av, hela växten ser ledsen ut (som om den vore torr vilket den inte är) Vad gör jag? Gödslar? Den har många små frukter som blir gula efter hand.

bladlöss?
mamamaggan
Min chili började blomma tidigt och det blev ett par frukter. Sedan blev den hängig och växte ingenting. Den bara stod där och såg tråkig ut. Men så för ett par veckor sedan så började den växa och nu har jag massor med blommor och små frukter.

edit : rättat stavfel
Anja Danmark
CITAT (Sollan A @ 15-08-2010, 20:53) *

Der kan være flere årsager - f.eks. overvanding eller spindemider.

Har du mulighed for at lægge et foto ind?
Sollan A
Jag har kollat och hittar inga smådjur, mögel el dyl. Känns som den har fått för mycket vatten men han vill inte torka upp...
Anja Danmark
Prøv at sætte krukken på et godt lag tørre aviser/tidninger - det er en god måde at få suget en masse fugt ud af jorden på...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon