CITAT (kerstin z5-6 @ 16-08-2010, 18:45)

Vet inte vad du gillar men..Lägg våta hela tidningar på gräset du vill ha bort lämna till i vår då är gräset dött o jorden lättgrävd, gör inget om du tillsätter mer jord o bygger på höjden , rabatter sjunker o träd o andra plantor gillar lite upphöjt.Silver och rött ger intresse och färg till en tidvis mest grön avdelning-Lönn tex om du kan ha dem.
Har kladdat med din bild:) hoppa s det var ok
IMG_4145___Kopiasmaller.jpg Här finns en massa andra inspirations tips
Min blogg om Inspirationsträdgårdar i HollandHär hittade jag genast en bild som tilltalade mig,,, ska se om jag kan fixa detta hemma här med,,
CITAT (EKLO @ 16-08-2010, 21:33)

Jag tycker ditt trästaket ser så vackert ut, det har väl grånat fint? Jag skulle därför plantera glest, framför den bit som ännu syns. Skulle satsa på lite blommande saker som blommar glest mot det grå - t ex höstanemon. Ja, det var bara en tanke jag fick.
Staketet e dåligt uppsatt av förra ägaren o känns billigt, för mig funkar det men sambon vill hellre ta bort det o bygga en lägre mur,,
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-08-2010, 21:32)

Photoshop Cs 4 men detta var verkligen hastgjort..

rek även trevliga mörkbladiga perenner som Cimicifuga racemosa Brunette ,samt svartbladig flikfläder med rosa blom som uppstickare..Lime finns det även en fläder som är
Ja precis,, gillar de mörka växterna. Röd perukbuske e jag inne på oxå,,, får ut o se vad som kan falla mig i smaken,,,