netha
Någon som kan tipsa var jag hittar elväckarur/klockradio med extra stora siffror?
Vill inte ha en projicerande.

Utan glasögon ser jag inte siffrorna på någon av klockradio vi har ..... inte kul när man vaknar och tror det är morgon och klockan är 02 på natten ... ser man efter att ha tagit på sig glasögonen:(
Pia L
Clas Ohlsson har en med gigantiska siffror, jag fick en sådan av exmaken när jag flyttade till eget efter skilsmässan, den ser jag utan glasögon och jag har mycket dålig syn.
Bee
Min gamla Philipsmodell säljs inte längre ( en oerhört slagtålig sak!) Men maken fick i julklapp en Grundig i storlek ca 10 cm i kubik (10 cm åt alla håll). Väldigt lik Philipsen i storlek. Den har stora orangea tydliga siffror plus radio så klart som funkar bra. Passar väldigt bra på nattduksbordet. Man ser siffrorna över boken som ligger där bredvid/under.
Om den är lika slagtålig som Philipsen vet jag inte, jag har bankat till min rätt rejält genom åren när jag inte vill vakna på morgonen...
Ett annat plus är att Grundig:en (precis som Philips) har två alarm, ett för vardag och ett för helg. Rätt bra funktion.
netha
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 22:21) *
Min gamla Philipsmodell säljs inte längre ( en oerhört slagtålig sak!) Men maken fick i julklapp en Grundig i storlek ca 10 cm i kubik (10 cm åt alla håll). Väldigt lik Philipsen i storlek. Den har stora orangea tydliga siffror plus radio så klart som funkar bra. Passar väldigt bra på nattduksbordet. Man ser siffrorna över boken som ligger där bredvid/under.
Om den är lika slagtålig som Philipsen vet jag inte, jag har bankat till min rätt rejält genom åren när jag inte vill vakna på morgonen...
Ett annat plus är att Grundig:en (precis som Philips) har två alarm, ett för vardag och ett för helg. Rätt bra funktion.

Köpte en Grundig på Elgiganten i förrgår... killen sa att den har stooora siffror ... men när jag testade ha den över natten så såg jag inget ... maken lämnade igen den igår.
Tror att jag behöver en med minst 6-7 cm höga siffror.
Bee
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:27) *
Köpte en Grundig på Elgiganten i förrgår... killen sa att den har stooora siffror ... men när jag testade ha den över natten så såg jag inget ... maken lämnade igen den igår.
Tror att jag behöver en med minst 6-7 cm höga siffror.

Dum fråga men - ni tog väl bort klisterlappen över siffrorna? - Det var stor skillnad när man gjorde det (ja, vi gick på den lätte!)
Anma
Denna har Clas Ohlson
*Stintan*
Har du kollat här? Borde ju finnas någon bland alla .

klockradio
netha
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 22:32) *
Dum fråga men - ni tog väl bort klisterlappen över siffrorna? - Det var stor skillnad när man gjorde det (ja, vi gick på den lätte!)

Så klart ... och den lilla lappen såg barnbarnet idag ... den satt på frysväggen (glömde sätta den på plats innan retur)... hon frågade ... mommo, varför har du 12.25 på kylen? laugh.gif
Bee
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:37) *
Så klart ... och den lilla lappen såg barnbarnet idag ... den satt på frysväggen (glömde sätta den på plats innan retur)... hon frågade ... mommo, varför har du 12.25 på kylen? laugh.gif

biggrin.gif - kunde ha varit här! Lycka till i den fortsatta jakten!
netha
CITAT (Anma @ 15-08-2010, 22:37) *

thanks.gif ... den har nog stora siffror. Ska skicka beställning direkt. yahoo.gif

CITAT (*Stintan* @ 15-08-2010, 22:37) *
Har du kollat här? Borde ju finnas någon bland alla .

klockradio

Hittade ingen med nog stora siffror i den länken ... men thanks.gif ändå smile.gif
Anma
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:43) *
thanks.gif ... den har nog stora siffror. Ska skicka beställning direkt. yahoo.gif

Så lite så, du får berätta sen hur det gick, om det var stort nog. yes.gif
Bee
Jisses så stoooora siffrorna var på Claes Ohlsson-varianten! Kanske bra när man behöver kolla men jag skulle inte vilja ha det det ljuset i nyllet om jag råkar vakna mitt i natten fear.gif
MrMurphy
Den från Clas Ohlsson har vi som kombinerad nattlampa/jag utan glasögon nattetid i barnkammaren. Hatar ljuset men nog syns det alltid och jag har -3,5 och det är 3 meter ifrån...
netha
CITAT (MrMurphy @ 15-08-2010, 23:10) *
Den från Clas Ohlsson har vi som kombinerad nattlampa/jag utan glasögon nattetid i barnkammaren. Hatar ljuset men nog syns det alltid och jag har -3,5 och det är 3 meter ifrån...

Pga vissa omständigheter har jag också klockan ett par -tre meter ifrån. Låter bra att den syns så bra. smile.gif
malcolm
CITAT (Anma @ 15-08-2010, 22:37) *

Jag har en så´n och ser siffrorna utan glasögon. blink.gif
netha
Idag fick jag väckaruret ... snabb leverans var det och visst ser jag siffrorna hur bra som helst. tummenupp.gif yahoo.gif
Dotter tyckte att det var det coolaste väckarur hon sett ... skulle köpa likadan. biggrin.gif

Anma
Vad roligt att höra, netha!
netha
CITAT (Anma @ 18-08-2010, 23:43) *
Vad roligt att höra, netha!

Tack för tipset Anma! Nu kommer jag alltid att veta om det är natt eller morron när jag vaknar.
Känns om en storvinst faktiskt. smile.gif
skånepåg
Det ska finnas har jag sett på olika sajter om väckarklockor som projiserar klockan på väggen eller taket hur man vill ha det, kommer dock inte ihåg var =(
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 19-08-2010, 00:32) *
Det ska finnas har jag sett på olika sajter om väckarklockor som projiserar klockan på väggen eller taket hur man vill ha det, kommer dock inte ihåg var =(

Läste du inte nethas första inlägg? flirting.gif
skånepåg
CITAT (*Stintan* @ 19-08-2010, 00:34) *
Läste du inte nethas första inlägg? flirting.gif

Hehe jo men vill man ha asstora siffror så finns det väl inte så många andra val ohmy.gif
Anma
CITAT (skånepåg @ 19-08-2010, 01:41) *
Hehe jo men vill man ha asstora siffror så finns det väl inte så många andra val ohmy.gif

Joho, netha har ju köpt sig en klocka med asstora bokstäver... som inte proijecterar. smile.gif
*Stintan*
giggle.gif
malcolm
Vi kan tävla vems klocka som går fortast netha. biggrin.gif
netha
CITAT (malcolm @ 19-08-2010, 16:43) *
Vi kan tävla vems klocka som går fortast netha. biggrin.gif

Min går 60sek/minut ... hur fort går din tongue.gif

PS. Jag vaknade tre ggr inatt ... bara för att kolla så jag såg klockan
laugh.gif
malcolm
CITAT (netha @ 19-08-2010, 21:56) *
Min går 60sek/minut ... hur fort går din tongue.gif

PS. Jag vaknade tre ggr inatt ... bara för att kolla så jag såg klockan
laugh.gif

Min gör timmen på 60 minuter fast hur fort den går på nätterna vet jag inte. sleeping.gif
netha
CITAT (malcolm @ 20-08-2010, 12:22) *
Min gör timmen på 60 minuter fast hur fort den går på nätterna vet jag inte. sleeping.gif

rotfl.gif

Idag upptäckte jag att man kan justera ljussstyrkan från max till medel till min ... testade ställa in alarm ... men lyckades inte ... får ta nya tag nån gång när den funktionen behövs. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon