|
Någon som kan tipsa var jag hittar elväckarur/klockradio med extra stora siffror? Vill inte ha en projicerande.
Utan glasögon ser jag inte siffrorna på någon av klockradio vi har ..... inte kul när man vaknar och tror det är morgon och klockan är 02 på natten ... ser man efter att ha tagit på sig glasögonen:(
Clas Ohlsson har en med gigantiska siffror, jag fick en sådan av exmaken när jag flyttade till eget efter skilsmässan, den ser jag utan glasögon och jag har mycket dålig syn.
Min gamla Philipsmodell säljs inte längre ( en oerhört slagtålig sak!) Men maken fick i julklapp en Grundig i storlek ca 10 cm i kubik (10 cm åt alla håll). Väldigt lik Philipsen i storlek. Den har stora orangea tydliga siffror plus radio så klart som funkar bra. Passar väldigt bra på nattduksbordet. Man ser siffrorna över boken som ligger där bredvid/under. Om den är lika slagtålig som Philipsen vet jag inte, jag har bankat till min rätt rejält genom åren när jag inte vill vakna på morgonen... Ett annat plus är att Grundig:en (precis som Philips) har två alarm, ett för vardag och ett för helg. Rätt bra funktion.
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 22:21)  Min gamla Philipsmodell säljs inte längre ( en oerhört slagtålig sak!) Men maken fick i julklapp en Grundig i storlek ca 10 cm i kubik (10 cm åt alla håll). Väldigt lik Philipsen i storlek. Den har stora orangea tydliga siffror plus radio så klart som funkar bra. Passar väldigt bra på nattduksbordet. Man ser siffrorna över boken som ligger där bredvid/under. Om den är lika slagtålig som Philipsen vet jag inte, jag har bankat till min rätt rejält genom åren när jag inte vill vakna på morgonen... Ett annat plus är att Grundig:en (precis som Philips) har två alarm, ett för vardag och ett för helg. Rätt bra funktion. Köpte en Grundig på Elgiganten i förrgår... killen sa att den har stooora siffror ... men när jag testade ha den över natten så såg jag inget ... maken lämnade igen den igår. Tror att jag behöver en med minst 6-7 cm höga siffror.
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:27)  Köpte en Grundig på Elgiganten i förrgår... killen sa att den har stooora siffror ... men när jag testade ha den över natten så såg jag inget ... maken lämnade igen den igår. Tror att jag behöver en med minst 6-7 cm höga siffror. Dum fråga men - ni tog väl bort klisterlappen över siffrorna? - Det var stor skillnad när man gjorde det (ja, vi gick på den lätte!)
*Stintan*
15-08-2010, 21:37
Har du kollat här? Borde ju finnas någon bland alla . klockradio
CITAT (Bee @ 15-08-2010, 22:32)  Dum fråga men - ni tog väl bort klisterlappen över siffrorna? - Det var stor skillnad när man gjorde det (ja, vi gick på den lätte!) Så klart ... och den lilla lappen såg barnbarnet idag ... den satt på frysväggen (glömde sätta den på plats innan retur)... hon frågade ... mommo, varför har du 12.25 på kylen?
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:37)  Så klart ... och den lilla lappen såg barnbarnet idag ... den satt på frysväggen (glömde sätta den på plats innan retur)... hon frågade ... mommo, varför har du 12.25 på kylen?   - kunde ha varit här! Lycka till i den fortsatta jakten!
CITAT (Anma @ 15-08-2010, 22:37)   ... den har nog stora siffror. Ska skicka beställning direkt.  CITAT (*Stintan* @ 15-08-2010, 22:37)  Har du kollat här? Borde ju finnas någon bland alla . klockradioHittade ingen med nog stora siffror i den länken ... men  ändå
CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:43)   ... den har nog stora siffror. Ska skicka beställning direkt.  Så lite så, du får berätta sen hur det gick, om det var stort nog.
Jisses så stoooora siffrorna var på Claes Ohlsson-varianten! Kanske bra när man behöver kolla men jag skulle inte vilja ha det det ljuset i nyllet om jag råkar vakna mitt i natten
MrMurphy
15-08-2010, 22:10
Den från Clas Ohlsson har vi som kombinerad nattlampa/jag utan glasögon nattetid i barnkammaren. Hatar ljuset men nog syns det alltid och jag har -3,5 och det är 3 meter ifrån...
CITAT (MrMurphy @ 15-08-2010, 23:10)  Den från Clas Ohlsson har vi som kombinerad nattlampa/jag utan glasögon nattetid i barnkammaren. Hatar ljuset men nog syns det alltid och jag har -3,5 och det är 3 meter ifrån... Pga vissa omständigheter har jag också klockan ett par -tre meter ifrån. Låter bra att den syns så bra.
malcolm
16-08-2010, 00:41
CITAT (Anma @ 15-08-2010, 22:37)  Jag har en så´n och ser siffrorna utan glasögon.
Vad roligt att höra, netha!
CITAT (Anma @ 18-08-2010, 23:43)  Vad roligt att höra, netha! Tack för tipset Anma! Nu kommer jag alltid att veta om det är natt eller morron när jag vaknar. Känns om en storvinst faktiskt.
skånepåg
18-08-2010, 23:32
Det ska finnas har jag sett på olika sajter om väckarklockor som projiserar klockan på väggen eller taket hur man vill ha det, kommer dock inte ihåg var =(
*Stintan*
18-08-2010, 23:34
CITAT (skånepåg @ 19-08-2010, 00:32)  Det ska finnas har jag sett på olika sajter om väckarklockor som projiserar klockan på väggen eller taket hur man vill ha det, kommer dock inte ihåg var =( Läste du inte nethas första inlägg?
skånepåg
19-08-2010, 00:41
CITAT (*Stintan* @ 19-08-2010, 00:34)  Läste du inte nethas första inlägg?  Hehe jo men vill man ha asstora siffror så finns det väl inte så många andra val
CITAT (skånepåg @ 19-08-2010, 01:41)  Hehe jo men vill man ha asstora siffror så finns det väl inte så många andra val  Joho, netha har ju köpt sig en klocka med asstora bokstäver... som inte proijecterar.
*Stintan*
19-08-2010, 03:41
malcolm
19-08-2010, 15:43
Vi kan tävla vems klocka som går fortast netha.
CITAT (malcolm @ 19-08-2010, 16:43)  Vi kan tävla vems klocka som går fortast netha.  Min går 60sek/minut ... hur fort går din
PS. Jag vaknade tre ggr inatt ... bara för att kolla så jag såg klockan
malcolm
20-08-2010, 11:22
CITAT (netha @ 19-08-2010, 21:56)  Min går 60sek/minut ... hur fort går din
PS. Jag vaknade tre ggr inatt ... bara för att kolla så jag såg klockan  Min gör timmen på 60 minuter fast hur fort den går på nätterna vet jag inte.
CITAT (malcolm @ 20-08-2010, 12:22)  Min gör timmen på 60 minuter fast hur fort den går på nätterna vet jag inte.  Idag upptäckte jag att man kan justera ljussstyrkan från max till medel till min ... testade ställa in alarm ... men lyckades inte ... får ta nya tag nån gång när den funktionen behövs.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|