Full version: Open office
malcolm
Jag har installerat Open Office från Java i min "nybyggda" dator eftersom jag tyckte att det var för dyrt att köpa Windows Office. Är i stort sett nöjd med OO men som jag ser det är inte programmet riktigt färdigt och det verkar finnas en del buggar i det. Har tre pärmar med olika färger på ryggarna och tänkte göra ett gemensamt försättsblad till dessa där varje färg i innehållsförteckningen motsvarade färgen på pärmryggen. Dvs. 1 - 16 skulle vara vinröd, 17 - 31 svart och 1 - 12 röd
Lyckades inte få till detta med OO så jag fick använda min "gamla" dator med WO och då var det inga problem alls, OO kunde dock läsa det som var skrivet i WO och jag skrev ut tre exemplar som jag plastade in och nu sitter samma försättsblad i samtliga pärmar vilket jag tycker är rätt behändigt.

Någon mer än jag som har Open Office i sin dator och kan dela med sig av tips, råd och erfarenheter av programmet?
gnon49
har haft det i flera år och tycker det är toppen. verkar kunna öppna det mesta i filväg. Använder det mest vid släktforskningsdatafiler. Har faktiskt inte provat layouten i programmet. Programmet verkar kunna det mesta.
malcolm
Det bästa är att man kan göra tabeller med rader och kolummer på ett enkelt sätt och tack vare detta har jag stenkoll på ekonomin numera. tummenupp.gif
gnon49
Och det allra bästa är ju att det är gratis.
malcolm
Exakt! tummenupp.gif
mojan
Har Open Office och är helt nöjd.
Enda problemet är att vi har Windows Office på jobbet.
Ibland blandar jag ihop dem wacko.gif men de fungerar ju nästan exakt likadant så egentligen är det inget problem.
Anki på Öland
Har också installerat det på min nya dator. Tycker det är jättebra. Är sekreterare i en förening och kom raskt fram till att alla i styrelsen inte kan öppna mina dokument, men det avhjälptes lätt genom att jag kan spara dom som WO men ändå själv öppna och ändra som OO.
Anki
Alba
Jag läste att Windows 2010 har en möjlighet att översätta ett dokument till olika språk.
Finns det i Open Ofiice ?
malcolm
CITAT (Alba @ 26-08-2010, 11:40) *
Jag läste att Windows 2010 har en möjlighet att översätta ett dokument till olika språk.
Finns det i Open Ofiice ?

Vet inte om jag har den senaste versionen av OO men på min finns det inte, ger inte mycket för dessa översättningsprogram eftersom de inte fungerar och texten kan många gånger bli helt obegriplig.
Alba
Jag antar att det översättningsprogrammet bara finns i betalprogram.
Översättningarna är ibland under all kritik men man kan i alla fall få en liten ledtråd om man vill översätta en text. Ofta får man göra ändringar själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon