sparvuggla
16-08-2010, 15:54
Är vildsvin och travhästar som dessutom har skynke på ryggen så förvillande lika??
Är det inte bättre att bönderna sätter upp stängsel mot jägare, för dom är nog mycket farligare för allmänheten än några rovdjur..........
http://www.bt.se/nyheter/skot-ihjal-hast-p...akt(2060685).gmhttp://www.svd.se/nyheter/inrikes/skot-ihj...akt_5141827.svd
Myosotis
16-08-2010, 19:00
Jag hörde för några år sen att de under älgjakten sköt en brun häst och två svartvita kor.
Bengalow
16-08-2010, 20:11
Skånske Lars, storbonde, och hans son var inbjudna till älgjakt i Norrland.
På sitt pass vid en skogsväg hörde dom ett konstigt ljud, och gjorde sig beredda "-Här kommer dom!"viskade Far...
Skogsbonden Yngve kom puttrande med sin traktor på skogsvägen, när det plötsligen small till, och traktorn tvärdog. Ett pysande ljud fick Yngve att gå av och kolla. Då hör han ifrån dikeskanten: "-Far ska vi knäppa kalven osse?"
Tragiskt.. Idiotiskt.. Ibland skjuter jägarna varandra också. Det kanske ska anses som mer jämlikt?
Minns här en gammel gubbe som sköt en hund- trode det var ett rådjur. Hans syn var inte den bästa visade det sig. Inte omdömet eller självkännedomen heller tyvärr..
mamamaggan
16-08-2010, 22:08
Får man inte genomgå några prov innan man får gå ut och jaga ? Kollar man inte om man är lämplig som jägare ?
Tyvärr så drabbar ju sådant här ofta alla jägare , måste ju finnas en massa jägare som aldrig gör sådana här idiotiska saker , men som får stå till svars för sådant här.
sparvuggla
17-08-2010, 05:24
Den var bra !
sparvuggla
17-08-2010, 07:50
CITAT (Bengalow @ 16-08-2010, 21:11)

Skånske Lars, storbonde, och hans son var inbjudna till älgjakt i Norrland.
På sitt pass vid en skogsväg hörde dom ett konstigt ljud, och gjorde sig beredda "-Här kommer dom!"viskade Far...
Skogsbonden Yngve kom puttrande med sin traktor på skogsvägen, när det plötsligen small till, och traktorn tvärdog. Ett pysande ljud fick Yngve att gå av och kolla. Då hör han ifrån dikeskanten: "-Far ska vi knäppa kalven osse?"
Den var bra
ängsvädd
17-08-2010, 09:21
Min pappa (avliden sedan ca 20 år) deltog i älgjakter men han la av med det, sa inte varför, men jag fick det intrycket att han tyckte det var hemskt. Kan tänka mig att en hel del alkohol förekommer också, det finns knappast några promillegränser för jägare
Meriona
17-08-2010, 11:05
Man kan explodera för mindre!
sparvuggla
17-08-2010, 17:28
CITAT (ängsvädd @ 17-08-2010, 10:21)

Min pappa (avliden sedan ca 20 år) deltog i älgjakter men han la av med det, sa inte varför, men jag fick det intrycket att han tyckte det var hemskt. Kan tänka mig att en hel del alkohol förekommer också, det finns knappast några promillegränser för jägare

Det finns många f.d. jägare som inte tycker om vapen längre, utan har bytt vapen mot kameran.
Jag är rätt säker på att dom njuter av den fina naturen vi har mycket mycket mer på det viset. Och behåller det levande.
Meriona
17-08-2010, 20:36
Det låter bra Sparvuggla!
Kanske jag ska trycka upp en T-shirt med texten "Jag gifter mig med vilken f.d. jägare som helst!!
zaaritha
22-08-2010, 00:17
Den jägaren borde fråntas sitt vapen, direkt!
Det är en sabla skillnad på storlek, gällande häst o vildsvin!
Idiotiskt!
Huggorm
22-08-2010, 09:26
CITAT (sparvuggla @ 17-08-2010, 18:28)

Det finns många f.d. jägare som inte tycker om vapen längre, utan har bytt vapen mot kameran.
Jag är rätt säker på att dom njuter av den fina naturen vi har mycket mycket mer på det viset. Och behåller det levande.
Det finns många nuvarande jägare som också njuter mest av naturen och inte egentligen vill skjuta något. Naturen och samvaron med gruppen av andra jägare. Råkar dom snubbla över en älg så skjuter dom den, men dom arbetar inte aktivt för att få något byte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.