Full version: Minnenas afton?
Gossen Ruda
Ramlade på en gammal poplåt på YouTube. Tänkte bara höra vad publiken här tycker om den och artisten? Melodislingorna fastnar lätt. Alla kanske inte har hört den, den har 40 år på den sk nacken. Men vem 17 är han tillsammans med på slutet av klippet? YouTube.
RibesRubusVitis
Tycker flickan liknar Sue Glover i Brotherhood of Man...
malcolm
Minns låten men kan inte placera tjejen även om hon verkar bekant på nå´t sätt...
Motti
Kan det vara Sandie Shaw eller möjligtvis Alma Cogan ?
omk
Ingen aning vem tjejen är.
Men vad sägs om denna låt ?

http://www.youtube.com/watch?v=AbL1egc794w
xlxl67
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2010, 23:08) *
Ramlade på en gammal poplåt på YouTube. Tänkte bara höra vad publiken här tycker om den och artisten? Melodislingorna fastnar lätt. Alla kanske inte har hört den, den har 40 år på den sk nacken. Men vem 17 är han tillsammans med på slutet av klippet? YouTube.

Hade jag hört den tidigare o varit nostalgisk så kanske men nej den var lite sådär flottigt sött som mga andra låtar från den tiden. :/
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2010, 23:08) *

Om du menar den mörka tjejen så tror jag att det är Sunny Leslie i just Brotherhood of Man - kolla in videon från deras första hit United we stand som ju också verkar vara den videon som ditt inslag var hämtat från.

Blev nyfiken på vem hon var och googlade och pusslade.... naughty.gif
Gossen Ruda
Fullträff Berith. Ett bekymmer mindre. biggrin.gif Väldigt mycket 60-70-tal i båda låtarna, musiken, kläderna mm. Förmodligen var Tony på den tiden en svärmorsdröm men gick säkert hem hos flickorna också. Lite lätt sorgsen i röst och utseende, det var nog många som skulle tänka sig att trösta honom. laugh.gif
Berith
tummenupp.gif

Fast vete sjutton om han var i min smak...? g.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 17-08-2010, 09:46) *
tummenupp.gif

Fast vete sjutton om han var i min smak...? g.gif

Inte ens för 40 år sen? biggrin.gif
Berith
Njaaeeee.... Tror inte det. Men jag gillade deras låt som vann Melodifestivalen 1976. Går ju till och med att sjunga med i fortfarande. yes.gif
andersen
CITAT (Berith @ 17-08-2010, 10:41) *
Njaaeeee.... Tror inte det. Men jag gillade deras låt som vann Melodifestivalen 1976. Går ju till och med att sjunga med i fortfarande. yes.gif

Funderar vilken låt var det? minns att Sverige inte var med det året pga hot från vänstergrupper och att det saknades pengar.
Gossen Ruda
Den här!
andersen
Javisst ja, Gossen ruda. Härlig musik säjer som Berit, ja den kan man sjunga med i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon