Full version: Vita Luktärter
gingers
Av mina sådda Luktärter i blandade färger har bara vita blommat. Det konstiga är att i andra trädgårdar har jag oxå bara sett vita Luktärtsblommor! Hur är det på andra håll, är det slumpen eller har någon annan gjort samma iakttagelse? Och om det en vitblomssommar, vad beror det i så fall på?
Sussie F-Flower
Hos mig blommar bara röda... fast jag har iofs bara sått röda också...

Märkligt att alla dina bara är vita... i synnerhet som du har sått blandfärgade. Har ingen aning vad det kan bero på. g.gif
Myosotis
Sådde blandade färger och mörkröda, alla blommar. Tror inte ens där är någon vit. Däremot randiga, skitsnygga!!
Sussie F-Flower
CITAT (Myosotis @ 17-08-2010, 21:48) *
Däremot randiga, skitsnygga!!

Nämen! Finns det såna också? Vad häftigt!

Visa bild, vetja! yes.gif Har du fotat dom?
Jish
Hej!

Märkligt... Jag sådde vinröda och vita och har inte fått en enda vit. Däremot blommar de vinröda hej vilt. Bor utanför Borås.

Luktärt o hortensia

Myosotis
CITAT (Sussie F-Flower @ 17-08-2010, 22:10) *
Nämen! Finns det såna också? Vad häftigt!

Visa bild, vetja! yes.gif Har du fotat dom?

Nej, faktiskt inte. Ska bli. Jag såg såna i en trädgårdstidning en gång, började dregla och ville ha, men sen läste jag att de var svåra så jag lät bli, jag har tillräckligt många besvikelser i trädgården. De som jag sådde är en helt vanlig blandning, köpt på ica tror jag, och helt plötsligt är där randiga med! wub.gif
Myosotis

Sussie F-Flower
CITAT (Myosotis @ 19-08-2010, 21:44) *

Ojojoj, vilken söööt!!! wub.gif
En lite polkagris... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon