vanjalarsa
18-08-2010, 09:16
Jag blev väldigt besviken över mitt inköp av svartöga frön. Köpte två påsar. En med vita och en med rosa nyanser. Den ena från Weibulls och den andra från br. Nelson. Alltihopa blev orange.
Det är himla dåligt!
mvh vanjalarsa
Åsa, mälardalen zon 2
18-08-2010, 10:19
Maila till företagen och klaga ibland får man någon form av ersättning + det är ju bra för företaget att veta att innehållet inte stämmer med det som ska vara i. De flesta företag odlar ju inte sina egna frön utan de köper från fröhandlare, om de får reda på att någon fröandlare inte säljer rätt frö så brukar de ofta byta ut den till någon annan fröhandlare.
spacepingo
18-08-2010, 15:34
De brukar vara generösa när man "klagar". Jag köpte svartöga från br nelson förrförra året och planterade helt enligt anvisningarna men inte ett enda frö grodde. Jag "gnällde" på jobbet och en av mina kollegor hade fått precis samma resultat. Vi mejlade dem och fick varsin ny påse året därpå.
Har även reklamerat frön till andra företag och det har aldrig varit några problem att få nya.