Ezereht
Jag har en vädd som blommat över men nu ser jag det kommer enstaka nya blommor... funderar om man kanske ska klippa ner allt överblomamt och då kommer den igen med nya blommor? (eller kanske skulle gjort det lite tidigare men... kan man göra det?)

Om man kan få om-blomning så tror jag att ajg ska investera i någon vit vädd smile.gif Blivit lite kär i vita blommor... som alltid på hösten när mörkret kommer.
Pia L
Den mörkröda vet jag i alla fall att man förlänger blommningstiden på om man putsar bort det som är överblommat.
HelenJ
CITAT (Ezereht @ 18-08-2010, 13:33) *
Jag har en vädd som blommat över men nu ser jag det kommer enstaka nya blommor... funderar om man kanske ska klippa ner allt överblomamt och då kommer den igen med nya blommor? (eller kanske skulle gjort det lite tidigare men... kan man göra det?)

Väldigt många perenner svarar med ny blomning på hösten om man klipper bort det överblommade. Jag är inte säker på just vädden, men det är absolut värt ett försök.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon