sammy78
Vet någon var man kan vända sig om man har problem med ett företag som betalar/belönar en med presentkort för att man svarar på marknadsundersökningar och dylikt ?!
Alltså jag har svarat på marknadsundersökningar och dylikt och fått poäng för detta som sedan man kan omvandla till presentkort och andra saker.
Jag har samlat ihop poäng till ett presentkort och begärt ut detta och fick okej på det och att det skulle skickas inom 6-8 veckor ... lång väntetid jag vet men så är det på den platsen.
Nu har det gått nästan 12 veckor sedan jag begärde ut mitt presentkort men jag har inte fått något !
Jag har varit kontakt med företaget men dem bara ger ursäkter och undskyllningar hela tiden !
Jag vill ju ha mitt presentkort !!
Var vänder man sig för att få hjälp med sådan företag ?
Konsumentverket eller ??
Pia L
Jag svarar också på marknadsundersökningar via nätet och samlar poäng, jag valde att plocka ut mina poäng i kontanter och dom satte in pengarna inom 24 timmar.
sammy78
CITAT (Pia L @ 18-08-2010, 14:12) *
Jag svarar också på marknadsundersökningar via nätet och samlar poäng, jag valde att plocka ut mina poäng i kontanter och dom satte in pengarna inom 24 timmar.

De alternativet finns inte på denna sidan/företaget jag deltagit hos ...tyvärr sad.gif
Är också med på andra liknande sidor där man kan få ersättningen i pengar och där är det aldrig problem !
Inte heller med de andra företagen som jag begärt presentkort hos?? bara detta ! det är därför jag frågar och behöver eran hjälp?!

Åsa, mälardalen zon 2
Konsumentverket hanterar inga ärenden som involverar privatpersoner.

Det man kan göra i första hand är att kontakta kommunens konsumentrådgivare (ifall den tjänsten inte är indragen). Sedan har man ju även ARN (Allmänna reklamationsnämnden) de kan ge råd, för att de ska driva ärendet tror jag dock det finns någon penninggräns tror det måste vara värt 500kr eller mer för att de ska driva ärendet.
Peztis
Åsa, jag tror att gränsen är vid 1500:- för ARN. I alla fall så var den det för en massa år sedan.

Nä, nu ser jag att du har rätt. Hittade detta på deras hemsida (och detta borde falla under allmänna avd):
* 500 kr: ärenden som hör till sko-, textil- eller allmänna avdelningarna
* 1 000 kr: ärenden som hör till elektronik-, motor-, rese-, möbel- eller tvättavdelningarna
* 2 000 kr: ärenden som hör till bank-, bostads-, båt- fastighetsmäklar- eller försäkringsavdelningarna

Jag har också råkat ut för att jag inte fick det jag skulle ha, de trasslade med inloggningsidan och allt vad det nu var så jag gav upp på dem till slut.

Men jag har fått ut en del i alla fall.

Blir dock nyfiken på vilket undersökningsföretag det är så att man vet vilka man ska akta sig för.
andersen
CITAT (sammy78 @ 18-08-2010, 14:03) *
Vet någon var man kan vända sig om man har problem med ett företag som betalar/belönar en med presentkort för att man svarar på marknadsundersökningar och dylikt ?!
Alltså jag har svarat på marknadsundersökningar och dylikt och fått poäng för detta som sedan man kan omvandla till presentkort och andra saker.
Jag har samlat ihop poäng till ett presentkort och begärt ut detta och fick okej på det och att det skulle skickas inom 6-8 veckor ... lång väntetid jag vet men så är det på den platsen.
Nu har det gått nästan 12 veckor sedan jag begärde ut mitt presentkort men jag har inte fått något !
Jag har varit kontakt med företaget men dem bara ger ursäkter och undskyllningar hela tiden !
Jag vill ju ha mitt presentkort !!
Var vänder man sig för att få hjälp med sådan företag ?
Konsumentverket eller ??

Dom här kan du kontakta....OG
sammy78
Jag skickade ett lite argt email till dem igår och fick svar idag och dem ska ha skickat ett så vi får se om det kommer fram eller om det bara
är ursäkter och sk*tsnack igen !
Får jag inget inom en vecka så kommer jag låta er och alla andra veta vilka de är och "avslöja" dem. (så ni vet vilka det är och så)

CITAT (andersen @ 18-08-2010, 15:52) *
Dom här kan du kontakta....OG

smile.gif den var bra men tror inte det behövs smile.gif
Myosotis
Det hade jag glömt, jag brukade också svara på undersökningar där man skulle få någon form av belöning som jag aldrig såg röken av. Det var på den tiden jag satt med ett lååångsamt modem, en gång tog det 40 minuter att svara för det var så många sidor som skulle öppnas och man hann ju gå och göra en kopp te varje gång. Eftersom jag är envis avslutade jag ändå och tänkte på att fast det var dyrt att surfa skulle det ju betala sig om jag fick den där belöningen. Istället kostade det bara att svara på dumma frågor. Jag minns inte ens vad företaget hette.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon