|
aanderss
19-08-2010, 16:33
Vi har boxer
I fredags ringde en säljare till min mamma oi ville ge henne kanal + för 214 kr i månaden. Min mamma sa. kan jag få papper på de så jag får läsa om de. ja de kan du få sa säljaren.
I dag kom pappren o vi har nu canal + de utan att hon sagt ja. kundtjänst har öppet mellan 13-17 och i morgon är de jag som ringer dit och söäger väl valda ord. Man har 14 dagars ångerrätt
detta är för jävligt!!!!!!!!!!!!!!!!
Har själv basutbudet på boxer och redan det ärmer än tillräckligt. Maken till skräpkanaler får man leta efter.
aanderss
19-08-2010, 16:42
mm många kanaler där är skit men man lurar inte folk så som canal + gör
Jag har för mig att dom spelar in alla samtal, så då kan man ju be "chefen" att lyssna på samtalet om dom krånglar...
aanderss
19-08-2010, 17:10
mm de lär de göra men min mamma sa bara att hon ville pa papper o sedan tänka på saken
malcolm
19-08-2010, 18:32
Jag skall säga upp Boxer snarast, de lägger till kanaler som jag inte ens vill ha och tar dessutom extra betalt för dessa. De verkar tro att alla gillar sport och förutsätter alla blir glada för att kunna se ytterligare kanaler med idrottsevenamang.
Meriona
19-08-2010, 20:07
Det din mamma råkade ut för är väldigt vanligt ,det verkar som om de söker upp just folk som är lite äldre. Pappa fick också ett sånt samtal (kan varit annan leverantör jag kommer inte ihåg), säljaren var väldigt påstridig. Men pappa var görbesvärlig och begärde än den ena och än den andra informationen, då slängde säljaren luren i örat. De tror nog att folk är lättlurade bara för att de är lite äldre. DÅLIG STIL!
aanderss
19-08-2010, 20:43
mm. jag gick en gång en introduktiuonskurs på enn söljarjobb där vi skulle sälja via satt via tellefon och viu skulle ringa kvinnor eller äldre personer först o främst. DE vi inte alls skullle ringa var killar mellan 20-40 år- som tur var fick jag inté jobbet för jag hade inte kunnatr luta folket
Så trist att de ska försöka lura människor.  Tur iaf att ångervecka finns.
aanderss
19-08-2010, 20:45
CITAT (malcolm @ 19-08-2010, 19:32)  Jag skall säga upp Boxer snarast, de lägger till kanaler som jag inte ens vill ha och tar dessutom extra betalt för dessa. De verkar tro att alla gillar sport och förutsätter alla blir glada för att kunna se ytterligare kanaler med idrottsevenamang. sportkanaler vill jag ha men inte en massa onödiga filmkanaler
CITAT (aanderss @ 19-08-2010, 21:43)  mm. jag gick en gång en introduktiuonskurs på enn söljarjobb där vi skulle sälja via satt via tellefon och viu skulle ringa kvinnor eller äldre personer först o främst. DE vi inte alls skullle ringa var killar mellan 20-40 år- som tur var fick jag inté jobbet för jag hade inte kunnatr luta folket Dotters bästa vän jobbade ett tag på callcenter men hon klarade inte av att varje dag ringa upp mest äldre människor och på alla sätt försöka lura på dem olika försäkringar ... som de eg inte ens behövde ... hon sa upp sig och jobbar nu med annat.
aanderss
19-08-2010, 20:49
jag minns inte äns vilket företag jag skulle jobba åt men vi skulle vara i slagthuset i malmö
CITAT (aanderss @ 19-08-2010, 21:43)  mm. jag gick en gång en introduktiuonskurs på enn söljarjobb där vi skulle sälja via satt via tellefon och viu skulle ringa kvinnor eller äldre personer först o främst. DE vi inte alls skullle ringa var killar mellan 20-40 år- som tur var fick jag inté jobbet för jag hade inte kunnatr luta folket Jag visste inte att det går till på det sättet - fruktansvärt. Hur kan man sova med gott samvete den dagen man lurat en gammal människa - skrämmande. Jag förstår att du är glad att du inte fick jobbet.
aanderss
20-08-2010, 09:46
mm många säljar jobb går ut på att lura de svaga
Jag fick ett av de jätteovanliga samtalen från försäljare för ett tag sedan. Det var Viasat som förmodligen har något samarbete med telia som jag har som leverantör för tv, bredband och telefon. Killen var otroligt duktig på att prata, och fast jag sa nej från början ville han att jag skulle lyssna färdigt. Då bestämde jag mig för att istället för att slänga på luren, ta en massa arbetstid från honom. Han babbla och jag ställde frågor. Han fick räkna på hur mycket jag skulle tjäna/förlora på erbjudandet, gå ingående in på varje kanal vad de visar, osv osv. Efter en halvtimme hade han inte mera och säga och då sa jag att det var jättetrevligt att pratas vid, men han har inte imponerat och mitt svar är fortfarande NEJ. Faktiskt önskade han mig trevlig fortsättning trots detta, hans lön var nog inte provisionsbaserad.
CITAT (Anma @ 20-08-2010, 11:44)  Jag fick ett av de jätteovanliga samtalen från försäljare för ett tag sedan. Det var Viasat som förmodligen har något samarbete med telia som jag har som leverantör för tv, bredband och telefon. Killen var otroligt duktig på att prata, och fast jag sa nej från början ville han att jag skulle lyssna färdigt. Då bestämde jag mig för att istället för att slänga på luren, ta en massa arbetstid från honom. Han babbla och jag ställde frågor. Han fick räkna på hur mycket jag skulle tjäna/förlora på erbjudandet, gå ingående in på varje kanal vad de visar, osv osv. Efter en halvtimme hade han inte mera och säga och då sa jag att det var jättetrevligt att pratas vid, men han har inte imponerat och mitt svar är fortfarande NEJ. Faktiskt önskade han mig trevlig fortsättning trots detta, hans lön var nog inte provisionsbaserad.  Nästa gång kanske han lyssnar på det första nekandet.
En gång när en påstridig säljare ringde ställde jag fråga o han drog igång o faan flög i mig. Ja lade ifrån mig luren o hörde sen hur han pratade i flera minuter...
aanderss
20-08-2010, 12:23
Nu är de uppsagt men hon jag pratade med var arogant o otrevlig och påstod att min mamma tackat ja för att vill man ha hem ett papper och läsa om kanalen blir de atumatiskt ett ja sa hon. jag sa varför de, hon svarade med att de är reglerna. jag slutade samtalet med att tar ni inte bort de nu så ringer jag konsumentvägledaren och sedan tv,s pluss
Men så otroligt dumt att ta det som ett ja när man begär att få hem papper. Skönt att det löste sig. CITAT (Ralf @ 20-08-2010, 13:01)  En gång när en påstridig säljare ringde ställde jag fråga o han drog igång o faan flög i mig. Ja lade ifrån mig luren o hörde sen hur han pratade i flera minuter... Den var bra
aanderss
20-08-2010, 12:39
många telefonförsäljare har urdumma metoder för att sälja
Maggan H
20-08-2010, 13:23
CITAT (Anma @ 20-08-2010, 11:44)  Jag fick ett av de jätteovanliga samtalen från försäljare för ett tag sedan. Det var Viasat som förmodligen har något samarbete med telia som jag har som leverantör för tv, bredband och telefon. Killen var otroligt duktig på att prata, och fast jag sa nej från början ville han att jag skulle lyssna färdigt. Då bestämde jag mig för att istället för att slänga på luren, ta en massa arbetstid från honom. Han babbla och jag ställde frågor. Han fick räkna på hur mycket jag skulle tjäna/förlora på erbjudandet, gå ingående in på varje kanal vad de visar, osv osv. Efter en halvtimme hade han inte mera och säga och då sa jag att det var jättetrevligt att pratas vid, men han har inte imponerat och mitt svar är fortfarande NEJ. Faktiskt önskade han mig trevlig fortsättning trots detta, hans lön var nog inte provisionsbaserad.  Kapar tråden här, förlåt. Undrar Anma, funkar det bra med telias leverans av bredband(är det mobit el fast?) och tv-kanaler? Ska byta bredband, blev pådyvlat ett mobilt och det var det dummaste jag har gjort, så seeegt! Morr vad jag blir irriterad på det!
Varför köpa någonting överhuvudtaget av telefonförsäljare nu när man kan kolla allt via nätet i lugn o ro. Då kan man ju jämföra och själv fatta beslut utan att ha en påstridig säljare i örat. Icke sa nicke.
CITAT (Maggan H @ 20-08-2010, 14:23)  Kapar tråden här, förlåt. Undrar Anma, funkar det bra med telias leverans av bredband(är det mobit el fast?) och tv-kanaler? Ska byta bredband, blev pådyvlat ett mobilt och det var det dummaste jag har gjort, så seeegt! Morr vad jag blir irriterad på det! Jag har allt via telejacket (ADSL) och är supernöjd. Telefonen är bredbandstelefon. Nu kommer bostadsrättsföreningen att byta till Telia med fiberoptik. för oss innebär det att vi kommer att få det vi har idag men mycet bättre och med fler funktioner (tex titta på en kanal och spela in en annan, vilket inte fungerar med TV via telejacket)och dessutom billigare.
Maggan H
20-08-2010, 16:13
CITAT (Anma @ 20-08-2010, 14:55)  Jag har allt via telejacket (ADSL) och är supernöjd. Telefonen är bredbandstelefon. Nu kommer bostadsrättsföreningen att byta till Telia med fiberoptik. för oss innebär det att vi kommer att få det vi har idag men mycet bättre och med fler funktioner (tex titta på en kanal och spela in en annan, vilket inte fungerar med TV via telejacket)och dessutom billigare. Ja det hade varit super att ha som på den gamla goda tiden, att kunna spela in på en annan kanal än den man tittar på! Jag ska läsa på pm brebandstelefoni, dottern hade det men var inte nöjd med bredbandsbolagets kundtjänst som verkade vara en bunt surkartar som inte fattade att man inte ville ha andras fakturor, vilket dom fick gång på gång o dessutom med begäran att DOM skulle betala dem....
sqrulan
20-08-2010, 19:02
Min mamma blev också lurad i början av sin demens, det var tele 2 som lurade henne. Jag ringde upp dom och sa några väl valda ord och sedan ordnade jag NIX till henne. Det är ju bedrövligt att dom har hjärta att lura gamla människor! För nån vecka sedan så ringde det nån från nåt försäkringsbolag och som vanligt så svarar jag endast kortfattat så dom får aldrig igång ett riktigt samtal!
aanderss
21-08-2010, 12:14
hur länge kan de dröja innan de tar bort kanalerna? Vi har dem kvar fortfarande men är de kvar på måndag ringer jag igen
malcolm
21-08-2010, 17:49
Canal + sänder mest skräpfilmer och en himla massa sport + en del porrfilmer på nätterna, hade det en tid men aldrig mer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|