elakela
vad är detta för fågel
och vad äter den?

och vet någon, hur man lindar om ett sår som är under vingen?
tacksam för svar
Myosotis
Trädgårdssångare som är insektsätare men även äter bär på hösten. Testa att tvångsmata med insekter, hårdkokt äggula, kvarg, bär... Var försiktig med att ge vatten, oftast behövs det inte och det finns en risk att det rinner rakt ner i lungorna, ge i så fall bara en liten droppe i taget som du lägger i mungipan eller under tungan. För att få den att svälja stryker du över hakan.
Det är nog svårt att linda under vingen, de brukar få av sig bandage.
Kontakta Kfv så fort som möjligt, man får inte själv ta hand om fågeln längre än 48 timmar, och är den skadad behöver den professionell hjälp.
Myosotis
Hur går det? unsure.gif
Myosotis
Men snälla du kan väl berätta hur det går?! Småfåglar överlever inte länge utan mat, har du fått i den mat?
Myosotis
Hallå?!! Här engagerar man sig och försöker ge tips och oroar sig för pippin, och du svarar inte ens? Om den har dött så säg det då!
Berith
trostar.gif

elakela har ju inte varit inne här på forumet sen den 19, vi får nog veta sen hur det gick.
abbbe
Man behöver ju inte sitta vid odla hela tiden.
Annars hoppas jag att det har gått bra för fågeln.
Myosotis
CITAT (abbbe @ 21-08-2010, 10:47) *
Man behöver ju inte sitta vid odla hela tiden.

Självklart inte, men fågeln är död nu om hon inte har matat den, därav otåligheten, jag ville hjälpa henne att lyckas få den att överleva. Det handlar om timmar med småfåglar som är skadade eller utsvultna, de har så hög ämnesomsättning så man kan inte bara göra något annat i 2 dagar och förvänta sig att den fortfarande lever när man kommer tillbaka. Nåja, jag hoppas att TS har fått svar/hjälp någon annanstans.
abbbe
CITAT (Myosotis @ 21-08-2010, 15:43) *
Självklart inte, men fågeln är död nu om hon inte har matat den, därav otåligheten, jag ville hjälpa henne att lyckas få den att överleva. Det handlar om timmar med småfåglar som är skadade eller utsvultna, de har så hög ämnesomsättning så man kan inte bara göra något annat i 2 dagar och förvänta sig att den fortfarande lever när man kommer tillbaka. Nåja, jag hoppas att TS har fått svar/hjälp någon annanstans.

Vi får hoppas på att trådstartaren har glömt denna tråd för att han/hon har vidtagit andra åtgärder för att rädda pippin yes.gif
Meriona
Jag tycker också att det är dålig stil att man inte följer upp sin egen tråd i ett så angeläget ämne. Inte sjutton kan man glömma av att lagt upp den?
Berith
Har fortfarande inte varit inne sen 19 aug och en medlem som bara skrivit 9 inlägg på tre år är nog inte så väldigt odla-biten. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon