Full version: Marsvin
Blomfrun
Ville bara visa bilder på några av mina gosegrisar, Lillfixa, Moa och Klara.

Myosotis
Vad söta!
Bondbönan
Fina! Är den nedersta (Klara?) en teddy?
Blomfrun
Ja en liten rund och go teddy. Dotterns teddypojke bor här över sommaren och han blir alldeles vild när tjejerna kommer ut i kaninhagen där han bor. Tyvärr är Klara lite för gammal för att bli mamma för första gången.
Malvia

Vilka fina teckningar dom har! Ställer du ut dom?

Påminner om våra kaniners teckning (holländare).
Blomfrun
Nej jag tappade lusten för allt vad utställningar hette vid den första när vi ställde ut våra kaniner. Blir lite störd på att det bara är utseendet som räknas. Min underbara snälla Pebblan blev nollad för hon var lite för tjock. Snällare kanin går inte att få och alla hennes barn blev supersnälla och gosiga. Tyvärr finns hon inte längre hos mig men jag har åtta andra kaniner som är hur mysiga som helst och som hjälper till med kompostproducerandet. Snacka och dubbelfunktion.
Wilmer
kiss.gif

Marsvin kan du ställa ut i PETklass, dvs. välskötta djur.. Men jag håller med, utställningar är väl sådär, men kul att träffa andra människor med samma intresse. Fina tjejer du har!
Blomfrun
Tack Wilmer. Visste inte om PET klassen för marsvin men det kanske vore en kul grej i så fall. Ska tänka på det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon