Full version: Tujahäck
Krolliljan
Tujahäcken som behöver klippas är väl ca 5 år gammal och aldrig klippt. Den är vid vissa ställen yvig och vid vissa ställen smal. Vissa partier är över 3 meter höga och på något ställe ner till 2 meter.
Jag vill i alla fall att den ska vara 2,2 meter.
Kan man ha den så där lite yvig eller måste man försöka klippa in sidorna och få en mer formell häck, vilket inte är önskemålet.
Och framför allt när klipper man.? confused.gif Jag har sökt på det och fått så olika besked.
Åsa, mälardalen zon 2
Thuja går bra att klippa i april + september (gärna torr väderlek). Det går ganska bra att klippa i thuja men det ska finnas något grönt kvar, är det bara brunt är det inte säkert man får några nya skott där.
Hannele
Tuja är väldigt tacksam att även formklippa, jag försöker få till en spiral.. Klipp in sidorna och få en mer formell häck,det blir snyggast så. Jämna till höjden, så du får 2,2 m, nu är bra tid som Cilla säger.
Krolliljan
Tack för svar thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon