Har en fråga hur långt före kan man dekorera kakor med pyntgele,chokladhjärtan m,m Har gjort kakorna nu men dopet är tidigt imorgon fm vill så gärna allt ska bli lyckat,Kan jag dekorera dem ikväll?Tacksam för svar,,strepp ps det är kladdmuffins
Eva i Skåne
21-08-2010, 10:34
Pyntgelet hade jag väntat med till imorgon. Det är länge sen jag använde, men vill minnas att det kan flyta ut och även färga lite om du har grädde under. Hårda chokladfigurer är inga problem att lägga på idag. Förvaras kakorna i kylen med plastfolie över kan det möjligen bli lite kondens på chokladen.
Lycka till med kakorna och dopet!
strepp
21-08-2010, 12:04
Tack snälla ,jag testade halva satsen men det stelnade inte som det i butiken efter 10 min skulle det stelna utan jag fick lägga dem i kylskåpet med plastfolie över hade ingen annan chans men har halva satsen kvar den gör jag tidigt imorgon ,ska inte ha grädde utan ett chokladhjärta och 2 blå nallar och mitt barnbarns namn + en droppe choklad men som sagt hoppas några klarar sig och inte blit stenhårda,har dekorerat kladdmuffins som är en favo ..Tack snälla för hjälpen---strepp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.