fiffigafrun
...pallkragar förstås. Den mindre varianten. Sa åt min man: "det finns faktiskt ett eget forum för de som odlar i sånna här"
men då bara skakade han på huvet och himlade med ögonen... Jag förstår inte vad han menade riktigt. rolleyes.gif

Nå, hur gör man då? Har kollat lite i denna diskussion för att få några tips. Är det bara att gräva bort grässvålen, fylla på m jord o börja odla? Så simpelt i så fall.

Om man ställer dem på gräsmattan och inte har nån trimmer har någon nån lösning på det?

Går det att odla t ex jordgubbar i dessa? Och övervintra dem där i zon6?

/Karin (som måste försöka få tag i fler)
Lena N
Skulle tro att du inte behöver ta bort grässvålen, bara vänd den upp-och-ner. I alla fall om du tänker ha odlingen två kragar hög.

Övriga frågor lämnar jag vidare till de som har svar på det. sleep.gif
Betty
CITAT (fiffigafrun @ 25-01-2004, 17:51)
Om man ställer dem på gräsmattan och inte har nån trimmer har någon nån lösning på det?

Betongplattor eller någon sorts stensättning runt om så du kan köra med ett gräsklipparhjulpar på stenarna/plattorna. smile.gif
Ingrid på Västkusten
En snabblösning är ju ner med tidningspapper åsså t ex täckbark elelr träflis runt. Annars trätrall------man vill itne gärna gå runtikring på gräset för det blir snabbt slitet.

Ja det är så enkelt. Man behöver itne ens vända svålen men jag hade gjort det :-) elelr så grävt bort den och lagt en i den alltid lika glupska komposten.

Och svaret är JA på alla de andra frågorna.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon