Pote2illa
Jag har ett bestånd med höstanemoner, som tycks vilja ta över hela min lilla täppa. Blomsterlandet säljer stora svarta plastkrukor, som är avsedda för tomatodling. Jag tänkte försöka gräva upp några skott av anemonerna och plantera i en nedgrävd kruka. Tror ni att det kommer att lyckas - kommer dom att överleva och hålla sig på plats? confused.gif Håll tummarna för anemonerna! tummenupp.gif
kerstin z5-6
Höstanemoner verkar vara ett kinkigt släte när det gäller etablering..antigen trivs de och då växer de för bra eller så sprider de sig..har du ett jättebestånd kan du testa krukan på en del, krukan bör vara bottenlös..
Låt övriga stå till dess du ser om de i krukan tar sig
Ezereht
Sprider dom sig aggresivt? Eller bara ..sprider sig...
Ulla i Blekinge
Jag har läst att höstanemoner inte skall röras på hösten. Vänta till i vår.
kerstin z5-6
Hehe ..Sprider sig nja här går de bara inte etablera , tre gånger på tre ställen -höst , vår + vår plantering..inget funkar .Ja det kan vara bra att vänta till våren med omplanteringen.Enligt vissa ska de ju planteras då ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon