Gita
Vid dagens lite trötta frukost, vi var på stor fest i gär kväll, säger min man "Fan, så ung du ser ut!".
Sånt är ju trevligt att höra och han fortsätter " Jo i festvimlet igår fick jag se en tjej som var väldigt lik dig men minst femton år yngre, jag var tvungen att kolla in henne lite närmre och upptäcker att det faktiskt är du"
Någonting i tonen får mig att misstänka att "tjejen" kanske inte såg särskilt ung ut på lite närmre håll och att min kanhända behöver byta glasögon.
Gita
Cacki
Blockera tankarna om ev glasögonbyte och ta honom på orden istället....men se för all del till att han inte får för sej att gå till någon optiker ifall det nu skulle kunna finnas så mycket som ett uns sanning i dina farhågor! Vem vill inte vara "forever young" så länge som möjligt?! flirting.gif
*Stintan*
Hihi såklart att det var en komplimang. Jag skulle sugit åt mig som en svamp. Fast efter att jag bara läst första raden så tänkte jag hur jag skulle reagerat själv och då blev det "undrar om han gnuggat sömnen ur ögonen".
Blomstertanten
Vad du än gör, hindra honom om han tänker gå till optikern! tongue.gif
En sån komplimang kan man leva länge på 000.gif
skånepåg
Pix or it didnt happen:d
Aqvakul
Du kan ju visa lite foton, så blir det lättare för oss att att göra en adekvat bedömning... angel_not.gif
Pia L
Gita : Vilken härlig komplimang!

Lite ot, min pappa har inte bytt sina glasögon sedan 70 talet någon gång så han har knappt sett något med dom och dom har varit tejpade i skalmarna i många år.
Vi syskon bestämde oss för att nu bara MÅSTE han skaffa riktiga glasögon så vi skramlade ihop våra pengar och fick med pappa till optikern, han var inte så medgörlig men fick finna sig i vårat beslut.
När han fick sina glasögon och tittar på min 35 åriga lillebror (som han nog inte sett riktigt dom sista 10 åren) utbrister han... - Fan vad du är rynkig!!!
Pappa är mycket glad över att vi tvingade på honom riktiga glasögon som han ser allt i, en ny värld öppnades, men han tycker fortfarande att mamma är den vackraste kvinnan ;-)
vanjalarsa
ibland har min man sagt : vad bra det blev med den där tavlan där! Då kan det vara en tavla som hängt på samma ställe i flera år.............
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 22-08-2010, 13:30) *
Du kan ju visa lite foton, så blir det lättare för oss att att göra en adekvat bedömning... angel_not.gif

Aldrig i livet, jag vill suga på karamellen och leva i god tro ett tag.
Gita
netha
Gita ... sug åt dig som en svamp! (som stintan sa)
Jag gör det fortfarande efter snart 50 år tillsammans. Komplimanger får man aldrig för många av. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon