Full version: Listorna bara växer
kerstin z5-6
Roslistan 2011 hitils:)
Belle de Crécy
Bishop Darlington
Cuisse Nymphe Emue
The Hon. Mrs. Cat
Mme. Legras de st. Germain
Polareis
Rosazwerg
Red Rugostar
Rose des Maures
jens munk
Seeger Wheeler
Yolanda d'Aragon
Marie Louise
Mme. Zoetmans
La Ville de Bruxelles
Ispahan
Mme. Ernest Calvat
Schneekonigin
Francois Juranville
Capitaine John Ingram
Bourbon Queen
Baron de Wassenaar

Monica i Nässjö
Ha ha, först fattade jag det som att du har 2011 rosor redan och hann en kort sekund tänka "herre min je". Men det var ingen dålig önskelista du har? Eller är det månne beställda rosor tongue.gif
Ezereht
Hon har säkert 210 rosor i alla fall tongue.gif

Trevlig lista.
kerstin z5-6
(har nog lite fler crazy.gif )
dessa är beställda, lev i april, sen har jag önske listor i rader och den här ovan är väldigt modest..jag har lämnat många ..för jag vet hur det brukar vara i januari..
Kajsa
Är det en nytändning Kerstin ? En massa fint där och en del jag aldrig hört namnet på och en del har jag själv. Var har du beställt dessa tro ?
kerstin z5-6
ja eftersom all gräsmatta ska bort måste man ju köpa mer rosor ?? eller hur ninja.gif
De flesta i listan är fr Lottum Holland
Kryddan03
Grannens tomt ligger i riskzonen för lite - i smyg -fredlig annektering? giggle.gif
kerstin z5-6
din grannes smile.gif? ja de bör väl bli glada av rosor smile.gif
Kryddan03
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-08-2010, 09:07) *
din grannes smile.gif? ja de bör väl bli glada av rosor smile.gif

Närmaste granne bor ca 3 meter under mig så det får väl bli hängrosor då. biggrin.gif
Kajsa
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-08-2010, 20:20) *
ja eftersom all gräsmatta ska bort måste man ju köpa mer rosor ?? eller hur ninja.gif
De flesta i listan är fr Lottum Holland

All gräsmatta ska bort, härligt ! Det finns inga rabatter i världen som tar så mycket tid som gräsmattan, jag klipper två ggr/veckan med min handgräsklippare. Och nu är man lite less på det vid denna tid.
Hinner du få rosorna i höst innan det blir för kallt ?
kerstin z5-6
LOl kryddan-nej ingen risk jag har mark så de räcker o blir över:)

Jag får dem i april Kajsa krukodlar i växthus ett tag, råd från Dag som verkligen funkar bra hos mej thanks.gif
sen planterar jag dem i maj
Kryddan03
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-08-2010, 10:24) *
LOl kryddan-nej ingen risk jag har mark så de räcker o blir över:)

Vad härligt det låter! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon